تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 334269
دوشنبه - 4 تیر 1397 - 14:33

TSMC روی فناوری ساخت ۵ نانومتری ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،این روزها مسئله تولید‌ چیپ‌های پردازشی کوچک‌تر به دغدغه‌ای برای تولید کنندگان نیمه‌هادی تبدیل شده است. با این حال سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری TSMC برای فناوری ساخت ۵ نانومتری، نشان می‌دهد که افزایش هزینه‌های ناشی از کوچک‌تر شدن این چیپ‌ها بیش از مقدار پیش‌بینی شده است. TSMC، یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های […]

TSMC روی فناوری ساخت ۵ نانومتری ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،این روزها مسئله تولید چیپهای پردازشی کوچکتر به دغدغهای برای تولید کنندگان نیمههادی تبدیل شده است. با این حال سرمایهگذاری ۲۵ میلیارد دلاری TSMC برای فناوری ساخت ۵ نانومتری، نشان میدهد که افزایش هزینههای ناشی از کوچکتر شدن این چیپها بیش از مقدار پیشبینی شده است.

TSMC، یکی از بزرگترین کمپانیهای تولید کننده نیمههادیها و چیپهای پردازشی، به تازگی اعلام کرد که نمونههای ۷ نانومتری آنها وارد فرآیند تولید شدهاند و آنها در نظر دارند که طبق برنامهریزی خود، با سرمایهگذاری ۲۵ میلیارد دلاری، خود را برای تولید نمونههای ۵ نانومتری و آمادهسازی تکنولوژیهای مرتبط با آن آماده کنند. این موضوع از این جنبه اهمیت دارد که ما خبری با عنوان فناوری ساخت ۳ نانومتری، کابوس بزرگ تولیدکنندگان تراشه را پوشش دادیم و در آن بیان کردیم که با عبور از هر گره به گره دیگر (منظور ابعاد فناوری ساخت است)، هزینههای تولید به شکل سرسامآوری افزایش پیدا میکند و وقتی این کمپانی سرمایهگذاری ۲۵ میلیارد دلاری را برای نمونههای ۷ نانومتری خود در نظر گرفته باشد، پیشبینیها در مورد نمونههای ۳ نانومتری را باید بسیار بیشتر از وضعیت فعلی در نظر گرفت.

به هر جهت این کمپانی از سال ۲۰۱۶ در حال تحقیق و توسعه برای عرضه این محصولات در سال ۲۰۲۰ است. خبرگزاری رویترز در این زمینه اعلام کرده است که احتمالاً اپل باید با توجه به سرمایهگذاری هنگفت TSMC روی فناوری ۵ نانومتری، علاقمند به این کمپانی شده باشد و همکاری خود با آن را به راحتی برای چند سال دیگر هم ادامه به دهد.