تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » لپ تاب
کد خبر : 312268
سه شنبه - 8 خرداد 1397 - 19:59

Touch Bar مک بوک در راه لپ‌ تاپ های ویندوزی است

با توجه به تصاویر و اطلاعات جدید منتشر شده، باید به زودی منتظر لپ‌تاپ‌هایی از جانب ایسوس باشیم که در آن‌ها ویژگی تاچ‌بار مک‌بوک‌های اپل به شکل دیگری در لپ‌تاپ‌های ویندوزی به کار گرفته شده است.

Touch Bar مک بوک در راه لپ‌ تاپ های ویندوزی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع،با توجه به تصاویر و اطلاعات جدید منتشر شده، باید به زودی منتظر لپ‌تاپ‌هایی از جانب ایسوس باشیم که در آن‌ها ویژگی تاچ‌بار مک‌بوک‌های اپل به شکل دیگری در لپ‌تاپ‌های ویندوزی به کار گرفته شده است.

گویی ما صرفاً به گذر زمان احتیاج داشتیم تا در نهایت بتوانیم ویژگی کاربردی Touch Barمک‌بوک‌های اپل را در لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ مایکروسافت مشاهده کنیم. با این حال یکی از نکات مهم در این زمینه، سازگار کردن ویژگی‌های ویندوز ۱۰ با این قابلیت است که گویی ایسوس به عنوان اولین نفر برای انجام این مسئله قدم برداشته است. در همین اواخر بود که مایکروسافت به صورت کاملاً اتفاقی و با انتشار افزونه‌هایی در فروشگاه خود از وجود یکسری ویژگی‌های جدید خبر داده بود. با همه‌ی این‌ها بدون شک نام این ویژگی جدید Touch Bar نبوده و حتی جای قرار گیری آن هم به نسبت نمونه‌ی اپلی آن متفاوت خواهد بود.

احتمالاً تاچ پد محل قرارگیری ویژگی جدید است
ScreenPad
 نام این ویژگی جدید خواهد بود و کاربران ویندوزی را قادر خواهد ساخت که زمانی که در حال کار با پد لمسی لپ‌تاپ خود هستند، برای اجرای برنامه‌های روی سیستم خود و استفاده از آنان اقدام کنند. WindowsBlogItalia اولین کسی بود که چنین ویژگی را کشف کرد و این در حالی است که وب‌سایت Mspoweruse اولین کسی است که رندری از وضعیت فعال اسکرین‌پد در لپ‌تاپ ایسوس منتشر کرده است. به علاوه‌ی مواردی که در تصویر زیر مشخص شده است، می‌توان با استفاده از این ویژگی به گزینه‌های ماشین‌ حساب و یا پخش صوتی سیستم هم دسترسی داشت.

 با این حال همچنان مشخص نیست که آیا این ویژگی در قالب یک دستگاه مستقل عرضه می‌شود یا درون لپ‌تاپ قرار می‌گیرد. به هر حال برای قرار دادن این ویژگی درون یک لپ‌تاپ به پیش‌نیاز‌های مختلفی نیاز خواهیم داشت چرا که استفاده از دو نمایشگر که یکی از آن‌ها هم قابلیت لمسی داشته باشد، کار ساده‌ای نیست.

در قدم اول ما به یک پد لمسی دقیق به همراه یک صفحه‌نمایش لمسی و همچنین درایور‌های PTP ایسوس احتیاج داریم. به علاوه موارد گفته شده ما به یک کارت‌ گرافیک‌ مدل NVidia GTX970 که از Direct Mode پشتیبانی می‌کند، به یک واحد میکروکنترلر ITE8225 و IC پل تصویر Toshiba TC358870XBG هم برای مدیریت خروجی تصویر ثانویه لپ‌تاپ هم احتیاج خواهیم داشت.

بدون شک اسکرین‌پد راحتی بیشتری را برای اجرا و مدیریت برنامه‌های ویندوزی فراهم خواهد کرد و دارای دکمه‌هایی برای اجرای ابزارهای ASUS، برنامه‌های مایکروسافت و برنامه‌های دیگر توسعه‌دهندگان خواهد بود و محدودیتی برای نمایش هیچ برنامه‌ای در آن وجود نخواهد داشت.

با همه‌ی این‌ها اگر چنین ویژگی درون لپ‌تاپ کار شود، بدون شک ما را به یاد تاچ بار آخرین نمونه‌های مک‌بوک پرو خواهد انداخت. با این حال با توجه به این که صرفاً لپ‌تاپ‌های ایسوس از این ویژگی برخودار خواهند بود، احتمال عدم پشتیبانی بلندمدت از آن هم وجود دارد، به خصوص این که به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، افزونه‌های این ویژگی صرفاً در لپ‌تاپ‌های ایسوس هم اجرا خواهد شد.