تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 374425
شنبه - 13 مرداد 1397 - 16:54

TENAA تصاویر و همه ویژگی‌های سخت‌افزاری گوشی Mate 20 Lite را فاش کرد

اگرچه تاکنون اطلاعات و تصاویری از گوشی Mate 20 Lite کمپانی هواوی در دسترس قرار نگرفته بود اما صبح امروز TENAA، اطلاعات مهم و قابل توجهی را از این گوشی زیبا منتشر کرد.

TENAA تصاویر و همه ویژگی‌های سخت‌افزاری گوشی Mate 20 Lite را فاش کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،اگرچه تاکنون اطلاعات و تصاویری از گوشی Mate 20 Lite کمپانی هواوی در دسترس قرار نگرفته بود اما صبح امروز TENAA، اطلاعات مهم و قابل توجهی را از این گوشی زیبا منتشر کرد.

طبق زمان‌بندی هرساله هواوی، سری گوشی‌های Mate 20 باید در اواسط ماه اکتبر که چند روزی است به آن پا گذاشته‌ایم معرفی شوند. انتظار می‌رود همچون سال‌های گذشته، امسال نیز در این سری از محصولات سه گوشی متفاوت به عنوان نسخه معمولی، نسخه Pro و بالاخره نسخه Lite از گوشی Mate 20 روانه بازارهای جهانی شود. در این میان به نظر می‌رسد گوشی Mate 20 Lite که قیمت کمتری دارد و به احتمال فراوان از ارزش خرید بالایی برخوردار خواهد بود در کانون توجه بخش بیشتری از کاربران قرار داشته باشد. اگرچه تا به امروز اطلاعات چندان زیادی از ویژگی‌های ظاهری و مشخصات سخت افزاری این اسمارت فون در دسترس نبود؛ اما TENAA که آن را به عنوان سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور چین نیز می‌شناسیم؛ با انتشار چندین تصویر و همچنین لیست کاملی از قطعات سخت افزاری موجود در گوشی Mate 20 Lite، بخش اعظمی از اطلاعات موردنیاز ما را فاش کرد.

TENAA-2.jpg - 47.94 kB

TENAA-3.jpg - 49.52 kB

با توجه به ابعاد ظاهری که در این تصاویر قابل مشاهده است می‌توان گفت که این بار نسبت تصویر ۱۹:۹ برای گوشی Mate 20 Lite انتخاب شده است. باید توجه داشت که این نسبت تصویر در کنار یک ناچ، طول و عرض این صفحه نمایش را خواهد پوشاند. از سوی دیگر مشخص است که ظاهر اسپیکرهای موجود در پنل جلویی و همچنین آرایش و چیدمان دوربین دوگانه به نوعی از گوشی P20 Lite الهام گرفته شده است. علاوه بر این به نظر می‌رسد که پنل پشتی نسخه جدید از گوشی‌های Mate Lite، از شیشه تولید شده است. هواوی در سال‌های قبل علاقه‌مند به استفاده از پنل‌های آلومینیومی در این بخش بود. در هر صورت این پنل شیشه‌ای می‌تواند زیبایی این گوشی را دوچندان کند. تصویر منتشر شده از پنل پشتی همچنین نشان می‌دهد که محل قرارگیری سنسور تشخیص اثر انگشت و دوربین‌های دوگانه، این بار با یک نوار رنگی پوشانده شده است که این بخش را از دیگر نقاط گوشی متمایز می‌کند.

اما در کنار این تصاویر متعدد، لیستی از قطعات سخت افزاری این گوشی نیز در اختیار قرار گرفته است. براساس اطلاعات موجود در این لیست، گوشی Mate 20 Lite دارای یک نمایشگر ۶.۳ اینچی ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی است و در نتیجه نسبت تصویر در حدود ۱۹:۹ یا ۲۰:۹ را در اختیار خواهد داشت. این تصاویر فاش شده همچنین نشان می‌دهد که دوربین دوگانه موجود در این گوشی از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است و همچنین دوربین سلفی نیز دارای یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی است. تراشه هشت هسته‌ای Kirin 710 با فرکانس کاری ۲.۲۰ گیگاهرتز، شش گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، از دیگر ویژگی‌هایی است که این لیست به آن‌ها اشاره کرده است. حضور این قطعات سخت افزاری گوشیMate 20 Lite را قابل قیاس با بسیاری از گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار نشان می‌دهد. تکمیل کننده این ویژگی‌های سخت افزاری باتری با ظرفیت ۳۶۵۰ میلی آمپر ساعت و سیستم عامل اندروید ۸.۱ است. ضخامت ۷.۶ میلی متری بدنه و همچنین وزن ۱۷۲ گرمی نیز از جمله نکاتی هستند که در این لیست باید به آن‌ها نیز توجه داشت.

TENAA-4.jpg - 64.29 kB

در صورت معرفی سری گوشی‌های Mate 20 در اواسط یا اواخر ماه اکتبر، به نظر می‌رسد عرضه آن‌ها نیز در روزهای ابتدایی از ماه نوامبر یعنی اواسط شهریورماه آغاز شود. تاکنون اطلاعات قابل توجهی از قیمت این محصولات در هنگام عرضه منتشر نشده است اما مطمئناً در طی روزهای آینده این اطلاعات نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.