تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 256549
جمعه - 10 فروردین 1397 - 12:51

SSD های فوق‌سریع Z-SSD سامسونگ برای شگفت‌زده کردن شما آمده‌اند

سامسونگ از نسخه ساخته شده در فرم فاکتور M.2اSSD فوق سریع Z-SSD خود پرده برداشت. این SSDها برای مصارفی چون سیستم‌های کاری، کامپیوترهای با کارایی بالا و سرورهای هوش مصنوعی ساخته شده اند

SSD های فوق‌سریع Z-SSD سامسونگ برای شگفت‌زده کردن شما آمده‌اند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سامسونگ از نسخه ساخته شده در فرم فاکتور M.2اSSD فوق سریع Z-SSD خود پرده برداشت. این SSDها برای مصارفی چون سیستم‌های کاری، کامپیوترهای با کارایی بالا و سرورهای هوش مصنوعی ساخته شده اند و نزدیک به ۱۰ برابر سریع‌تر از SSD های معمولی هستند.

سامسونگ در ساخت Z-SSD از تراشه‌های حافظه اختصاصی موسوم به Z-NAND استفاده کرده است که ادعا می‌کند سرعت خواندن سلول‌های حافظه آن تا ۱۰ برابر بیشتر از تراشه‌های حافظه ۳D V-NAND بکار رفته در سری ۹۶۰ Pro است. سپس این کارایی بالا صرف دست یابی به پایین‌ترین تأخیر و سرعت دست یابی ممکن شده که در مصارفی چون اپلیکیشن های هوش مصنوعی بسیار سودمند است. Z-SSD M.2 در اندازه M.2-22110 (با طول ۱۱۰ میلی متر) ساخته شده است و از پروتکل NVMe از طریق چهار خط ارتباطی PCI-Express 3.0 بهره می‌گیرد.

ظاهراً این درایو دارای کنترلر ۸ کاناله مشابه PM983 SSD است و خبری از کنترلر ۱۶ کاناله موجود در گونه AIC نیست. این درایو در دو ظرفیت ۲۴۰ و ۴۸۰ گیگابایت در دسترس خواهد و سرعت خواندن و نوشتن متوالی آن به ترتیب به ۳۲۰۰ و ۲۸۰۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد. طبق اعلام سامسونگ می‌توان روزانه ۳۰ برابر ظرفیت اسمی داده نوشت. Z-SSD M.2 دارای تعدادی خازن است که بخشی از پروتکشن حفاظتی تعبیه شده در برابر قطع ناگهانی برق هستند.