اقتصاد مقاومتی، اشتغال » انتخابات » سیاسی
کد خبر : 59563
چهارشنبه - 30 فروردین 1396 - 06:18
استاد رحیم‌پور ازغدی:

برخی‌ها خط و نشان می‌کشند در مناظره‌ها نگو تا نگویم/ برای برخی انتخابات ماشین جوجه‌کشی قدرت است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: الان برخی ها خط و نشان می کشند برای هم که در مناظره ها نگو تا نگویم.

برخی‌ها خط و نشان می‌کشند در مناظره‌ها نگو تا نگویم/ برای برخی انتخابات ماشین جوجه‌کشی قدرت است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رحیم پورازغدی در همایش نقش مردم در اندیشه سیاسی اسلام که توسط حوزه دانشجویی شریف در محل سالن آمفی تئاتر خواجه نصیر الدین طوسی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با بیان اینکه در حکومت های مادی سیاستمداران تاجران قدرت هستند و در این حکومت ها کلاهبرداری، رشوه های سیاسی، عوام فریبی و دموکراسی های صوری و حتی دموکراسی های صادقانه تر وجود دارد، گفت: هدف در حکومت های مادی تجارت قدرت است به این معنا که قدرت برای من و یا قدرت برای ما باشد.

 وی با بیان اینکه قدرت طلبی در یک حکومت دینی با حکومت های مادی تفاوت دارد، تصریح کرد: در حکومت های دینی قدرت برای خدمت به خلق و پیش بردن عدالت است در واقع در حکومت های دینی مبتنی بر حق الله و حق الناس هستند که اینها هیچ گاه در تقابل با شریعت الهی قرار نمی گیرند چرا که خود جزئی از شریعت هستند.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در حکومت های دینی تجاوز به حقوق مردم گناه، عصیان و معصیت است، گفت: برخی ها دم از خدمت به مردم را می زنند اما مردم به ماشین رای آنها تبدیل شده اند در واقع از نظر آنها انتخابات ماشین جوجه کشی و پاساژ سیاسی است که سرقفلی و اجاره دارد. اینجاست که وقتی یک گروه کوچک با انبوهی از آرای مردمی انتخاب می شود قدرت اجتماعی و سیاسی و تاثیرگذاری به دست آنها می افتد و به همین دلیل شروع به تغییر و تحول در سیستم می کنند.

 رحیم پورازغدی با بیان اینکه با افتادن قدرت به دست الیت ها که در اینجا منظور انسان های متعالی نیست آنها با امضاها خود می توانند میلیارد ها پول را جابه جا کنند سرنوشت صدها دانشگاه را تغییر دهند و سیاست خارجی را زیر و رو کنند، تصریح کرد: هم در جمهوری دینی و هم در جمهوری غیردینی رای مردم اهمیت دارد البته کسانی هستند که در جمهوری اسلامی غربی می اندیشند و فکر می کنند که هم می تواند صدای اذان به گوش برسد و هم خانه های فساد داشته باشیم.

 وی با تاکید بر اینکه برای کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری مجلس و یا حتی شورای شهر می شوند باید یک دوره آموزشی قانون اساسی برگزار شود و از آنها آزمون کتبی و شفاهی گرفته شود چرا که وقتی که همین ها بر سر کار می آیند درست خلاف قانون اساسی عمل می کنند، تصریح کرد: واقعیت این است که برخی ها اصلا قانون اساسی را نخوانده اند و حدود وظایف و اختیارات خود را نمی دادند و از چگونگی رابطه قوا با هم شناختی ندارند در هر حال باید بگوییم که قانون اساسی با این وضعیت مظلوم است.

 وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی وظیفه رهبر ابلاغ سیاست های کلی نظام بر موضوع های مختلف اقتصادی، سیاسی و دیگر حوزه هاست، افزود: سه قوه باید در چارچوب سیاست های کلی عمل کنند اما متاسفانه شاهدیم که سیاست های کلی مثل انشا نوشته می شوند و بعد به آرشیو می روند در هر حال سران قوه باید نسبت به سیاست های کلی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب پاسخگو باشند.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نظارت رهبری بر قوای سه گانه یک نظارت استصوابی است، اظهار کرد: در نظام اسلامی ولی فقیه شاه معمم نیست  چرا که طاغوت در هر لباسی نامشروع است در واقع ولی فقیه درست خلاف نفس و نیت خود عمل می کند.

 رحیم پورازغدی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور مستقل از ولی فقیه هیچ مشروطیت و اختیاری ندارد گفت: سران قوا در طول استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات و صدماتی زده اند که می توان گفت برخی خدمات کم و صدمات زیادی، برخی صدمات کم و خدمات زیاد و برخی به صورت مساوی هم خدمات رسانده و هم آسیب زده اند. باید کلیات تعریف شود که قانون اساسی ضمانت اجرایی پیدا کند.

 وی با بیان اینکه براساس قانون اساسی رئیس جمهور باید حد نصابی از تقوا، امانت داری، ایمان به مبانی جمهوری اسلامی داشته و همچنین مدیر و مدبر و نه بی عرضه باشد، تصریح کرد: سوگندی که رئیس جمهور یاد می کند سوگند تشریفاتی و شاعرانه نیست که بگوید سوگند به آزادی در واقع سوگند رئیس جمهور یک سوگند شرعی است و آنجا که می گوید سوگند یاد می کنم که پاسدار مذهب باشم معنایش این است که باید همه امکانات را برای پاسداری از ارزش ها به کار بگیرد در پاسداری از نظام حساب خودش را با نظام جدا نداند در واقع رئیس جمهور قسم می خورد که خودش را وقف اعتلای این مردم، اخلاق و دین کند.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رئیس جمهور سوگند یاد می کند که به جز خدمت به مردم، دین واخلاق هیچ کاری نمی کند و از خودکامگی می پرهیزد، اضافه کرد: زمانی که گفته می شود که با قانون اساسی و رهبری کاری نداریم این خودکامگی و دیکتاتوری است.

 رحیم پورازغدی اضافه کرد: یکی دیگر از سوگندهایی که رئیس جمهور می خورد این است که استقلال سیاسی اقتصادی و فرهنگی کشور را حفظ کند و اجازه ندهد که ابرقدرت ها در تصمیم گیری های جمهوری اسلامی دخالت کنند. سوال ما این است که آیا وقتی رئیس جمهوری قسم یاد می کند که از استقلال فرهنگی اقتصادی و سیاسی کشور پاسداری کند آیا واقعا همه روسای جمهور خود را فدای استقلال سیاسی فرهنگی و اقتصادی کشور کرده اند واقعیت این است که نمرات هر کدام از آنها با هم فرق می کند.

 وی با بیان اینکه متاسفانه شاهدیم اشخاصی که پس از پایان دوران خدمت ریاست جمهوری خود ول کن خدمت نیستند تصریح کرد: آنها مدعی می شوند که باید کسی بیاید که از خودشان باشد یعنی در واقع می خواهند دوباره به قدرت برگردند و سر نخی در دست شان باشد.

 وی با اشاره به اینکه این گونه نبوده که ما تنها در انتخابات سال ۸۸ با چالش مواجه شویم البته کار در فتنه ۸۸ به آشوب خیابانی کشیده است، تصریح کرد: در انتخابات های مختلف کسانی حاکم بودند و می گفتند ما انتخابات برگزار نمی کنیم تا آدم هایی که ما گفته ایم تایید صلاحیت شوند.

 وی گفت: البته با قدرتی که در دست رئیس جمهور قرار می گیرد کار کمی نیست که بعد از هشت سال راحت کنار بکشد. باید کاری شود که روسای جمهور در پایان دوره خدمت خود یک زندگی متوسط به بالا و امنیت داشته باشند چرا که برخی ها می گویند تا دوره ماست بار خودت را ببند.

 رحیم پورازغدی اضافه کرد: چه طور در آمریکا روسای جمهور سابق این کشور در برخی ماموریت ها به کار گرفته می شوند بر این اساس باید در کشورمان نیز جایگاهی درست شود تا از تجربیات روسای جمهور سابق استفاده شود و ماموریت هایی هم به آنها بدهند.

 وی افزود: متاسفانه رویه غلطی که در کشورمان حاکم شده این است که وقتی کسی رئیس جمهور می شود بهترین آدم است و وقتی که دوره ریاست جمهوری اش به اتمام می رسد بدترین آدم می شود در واقع هر دوی اینها غلط است باید مراقب باشیم که صدمات افراد بیشتر از خدمات آنها نباشد و به خیانت نرسد البته خطا همواره وجود دارد اما مهم این است که به خیانت نکشد.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه جهت گیری های دولت و رئیس جمهور بسیار مهم و سرنوشت ساز است چرا که می تواند سرنوشت یک ملت را زیر و رو کند، تصریح کرد: متاسفانه بعضی مواقع رهبری حرفی می زنند اما کسی عمل نمی کند و بعد معظم له برای اینکه مردم دچار سوء ظن نشوند مدارا می کنند واقعیت این است که یک عده ای از قبال سیاست زندگی می کنند و قدرت را یک پاساژ سیاسی و منبع درآمد می دانند.

 وی با تاکید بر اینکه در نظام دینی سیاست منبع درآمد نیست بلکه هدف آن خدمت به خلق است، تصریح کرد: عده ای به عنوان تکنوکرات و بروکرات جذب می شوند که صلاحیت فردی دارند اما قدرت تحلیل ندارند و همین ها در لایحه های دوم و سوم حکومت همواره بوده اند.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه غرب، آمریکا، انگلیس، صهیونیسم و فراماسون ها بیش از صد سال کار می کنند و آدم های آنها بین نخبگان کشورمان هستند، اضافه کرد: واقعیت این است که گاهی مقاومت ها در کشورمان بیرون از سیستم نیست بلکه مقاومت سازماندهی شده در داخل حکومت است که از بیرون دستور می گیرند.

 رحیم پورازغدی با بیان اینکه قدرت های غربی از زمانی که شاه را روی کار آوردند تا آنکه با ما درگیر هستند همواره یک موضع و سیاست علیه کشورمان داشته اند، تصریح کرد: سیاست های دموکرات ها و جمهوری خواهان هیچ گاه در مقابل کشورمان تغییر نکرده است. امروز شاهدیم که رئیس جمهور دیوانه آمریکا هر چه گفته خلاف آن عمل می کند به عنوان نمونه پیش از انتخابات می گفت با سوریه و روسیه همکاری می کنم اما بعد به سوریه حمله موشکی کرد و یا اینکه گفت نظامی گری بس است. راه آهن ها پل ها و زیرساخت های ما کهنه شده است همچنین او می گفت که با این پول ها که در خاورمیانه هزینه شده می توانستیم دو یا سه بار آمریکا را بسازیم بعد می بینیم علی رغم این همه هزینه باز هم قدرت در دست ایران افتاده است.

 وی بیان کرد: ترامپ علی رغم تمام ادعاهای خود بزرگترین بمب غیر هسته ای را در افغانستان انداخت البته این بمب در جایی رها شد که اصلا در آنجا داعشی وجود نداشته واقعیت این است که فقط می خواستند سلاح خود را آزمایش کنند امروز افغانستان، عراق و سودان به محل آزمایش سلاح آمریکا تبدیل شده اند الان هم که کشتی های خود را به سمت کره شمالی فرستاده است.

 وی با تاکید بر اینکه باید در هر انتخاباتی مراقب شعارها و جریانات باشیم، خاطرنشان کرد: در هر دو دستگاه فکری مادی و اسلامی رقابت انتخاباتی معنا دارد اما باید ببینیم که این رقابت ها با چه شیوه ای، با چه شعارهایی، با چه اهدافی و توسط چه کسانی دنبال می شود.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هدف امام علی علیه السلام از مبارزه سیاسی احیای حدود تعطیل شده خدا اصلاح جامعه و تامین امنیت برای مظلومان بوده تصریح کرد: امروز شاهدیم که برخی ها شعارهای انقلاب را فراموش کرده اند، برخی ها آنها را تحریف می کنند و برخی ها نیز می خواهند آنها را تغییر دهند.

 رحیم پورازغدی با بیان اینکه شعار امام علی علیه السلام این بوده که اگر من به قدرت برسم یک عده عزیزان را ذلیل و یک ذلیل ها را عزیز می کنم، تصریح کرد: باید ببینیم در انتخابات چه کسانی این شعار شیعی را می دهند در واقع منظور امام علی علیه السلام این بودکه اگر به قدرت برسد کسانی را که حق شان خورده شده و ذلیل شده اند عزیز می کند و گردن کلفت ها سرمایه دارها و کسانی که وام های صد هزار میلیارد تومان گرفته و کسانی که این وام ها را به آنها داده اند ذلیل کرده و حق مردم را از حلقوم آنها بیرون می کشد.

 وی با اشاره به اینکه در نظام شیعی و براساس تعالیم قرآنی کسانی که در حکومت اسلامی مسئول می شوند نباید هیچ امتیاز مادی بیشتر از مردم داشته باشند، اظهار کرد: واقعیت این است اگر امروز امتیاز مسئولان از مردم بیشتر نبود این همه داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را نداشتیم. قضیه ثبت نام ریاست جمهوری در کشورمان به یک کمدی تبدیل شده به گونه ای که عده ای با خانواده می آیند و برخی ها هم می آیند و کمدی اجرا می کنند.

 وی بیان کرد: براساس فرهنگی قرآنی و سنت اهل بیت کسانی که در نظام اسلامی حاکم می شوند باید سطح زندگی آنها از سطح زندگی متوسط به پایین مردم بالاتر نباشد.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه وقتی از علی علیه السلام پرسیده شد چرا این همه به خودت سخت می گیری در پاسخ فرمودند به خاطر اینکه ضعفا نباید در جامعه اسلامی احساس کنند که تنها گذاشته شده اند اضافه کرد: خسته نشدن از مبارزه یک دیگر از شاخصه هایی است که مسئولان باید در مکتب ما داشته باشند.

 رحیم پورازغدی با بیان اینکه اگر مسئولان خودشان قانون را رعایت کنند مردم به سرعت قانون پذیر می شوند اضافه کرد: خیلی از افراد هستند که مالیات نمی دهند و دروغ می گویند اما اگر قانون مالیات را عاقلانه و عادلانه اصلاح کنیم قطعا آنها هم مالیات می دهند.

 وی با اشاره به اینکه اگر در مردم سالاری دینی نفی دین و ولایت وجود داشته باشد این یک بدعت است، افزود: در دهه ۶۰ بچه های انقلابی بودند که می گفتند اگر ما وارد سیستم شویم همه چیز را درست می کنیم اما الان برخی از آنها به آدم های چاقی تبدیل شده اند که می گویند الان وقت مهمانی و سفر به خارج از کشور است.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: الان برخی ها خط و نشان می کشند برای هم که در مناظره ها نگو تا نگویم.

دانشجو