تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » لپ تاب
کد خبر : 407476
شنبه - 10 شهریور 1397 - 11:04

IFA 2018: لپ‌تاپ ThinkPad X1 Extreme معرفی شد؛ اولین لپ‌تاپ گیمینگ لنوو در رده ThinkPad

لنوو امروز در ادامه معرفی محصولات خود در نمایشگاه IFA 2018، از لپ‌تاپ جدیدی با عنوانThinkPad X1 Extreme رونمایی کرد که به نوعی اولین لپ‌تاپ گیمینگ این کمپانی در رده محصولات ThinkPad به شمار می‌رود.

IFA 2018: لپ‌تاپ ThinkPad X1 Extreme معرفی شد؛ اولین لپ‌تاپ گیمینگ لنوو در رده ThinkPad

به گزارش پایگاه خبری ربیع،لنوو امروز در ادامه معرفی محصولات خود در نمایشگاه IFA 2018، از لپ‌تاپ جدیدی با عنوانThinkPad X1 Extreme رونمایی کرد که به نوعی اولین لپ‌تاپ گیمینگ این کمپانی در رده محصولات ThinkPad به شمار می‌رود. این لپ‌تاپ در بالارده ترین نسخه خود می‌تواند از پردازنده‌های Core i9 کمپانی اینتل بهره‌مند باشد.

ThinkPad X1 Extreme یک لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی از لنوو است که قرار است برای اولین بار به عنوان یک محصول گیمینگ در رده محصولات ThinkPad این کمپانی روانه بازار شود. تا پیش از این، محصولات ThinkPad با هدف استفاده در کاربردهای عمومی یا مالتی مدیا طراحی می‌شدند اما به نظر می‌رسد لنوو قصد دارد محصولات گیمینگ را هم به این رده اضافه کند.

X1-Extreme-2.jpg - 97.31 kB

یکی از ویژگی‌های مهم لپ‌تاپ ThinkPad X1 Extreme عرضه آن در پیکربندی ‌های مختلف و گوناگون است که سبب می‌شود کاربران با در اختیار داشتن گزینه‌هایی بیشتر نسبت به خرید لپ‌تاپ موردنیاز خود اقدام کنند. در بهترین نسخه از این لپ‌تاپ با یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچیIPS و وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی یا ۴K روبرو هستیم که از قابلیت لمسی نیز بهره می‌برد. این نمایشگر همچنین به دو قابلیت Dolby Vision و HDR نیز مجهز است تا تصاویر زیباتر و واضح‌تری را به نمایش در آورد. در دیگر نسخه‌ها نیز کاربران می‌توانند یک نمایشگر IPS و با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی یا FHD را در اختیار داشته باشند که آن‌ هم از دستورات لمسی پشتیبانی می‌کند.

نسخه ارزان‌ قیمت‌تر از لپ‌تاپ های ThinkPad X1 Extreme از نسل هشتم از پردازنده‌های Core i7 اینتل بهره می‌برند که شش هسته پردازشی را در اختیار دارد و می‌تواند یک قدرت پردازشی عظیم را برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها در دسترس کاربران قرار دهد. اما در بهترین نسخه از این لپ‌تاپ با یک پردازنده قدرتمند Core i9 روبرو خواهیم بود. این نسخه از لپ‌تاپ های X1 Extreme قرار است در ماه دسامبر روانه بازار شود.

تمامی پیکربندی‌ها از این لپ‌تاپ همچنین می‌توانند از حداکثر ۲ ترابایت حافظه PCIe SSD و همچنین ۶۴ گیگابایت حافظه رم DDR4 پشتیبانی کنند تا تجهیزات لازم برای اجرای بازی‌ها کاملاً فراهم باشد. اما در بخش کارت گرافیک در بهترین پیکربندی از این محصولات، کارت گرافیکGeForce 1050 Ti همراه با طراحی MaxQ کمپانی انویدیا را در اختیار خواهیم داشت که می‌تواند بازی‌های روز را توسط چهار گیگابایت حافظه اختصاصی خود به اجرا در آورد. برای اجرای بازی‌ها بهتر است نسخه با صفحه نمایش FHD از این لپ‌تاپ خریداری شود. این کارت گرافیک می‌تواند برای کاربردهای دیگری نظیر ویرایش تصاویر و ویدیوها و همچنین استفاده از فناوری واقعیت مجازی در هنگام اجرای بازی‌ها مناسب باشد.

ضخامت بدنه ۱۸.۴ میلی متری و همچنین وزن ۱.۷ کیلوگرمی سبب شده است که لپ‌تاپThinkPad X1 Extreme طراحی ظاهری زیبایی نیز داشته باشد و در عین حال به عنوان یک محصول قابل حمل به کاربران معرفی شود. صدای خروجی Dolby Atmos، باتری قدرتمند با شارژدهی ۱۳ ساعته، دو پورت USB3.1، دو پورت ThunderBolt 3، سنسور شناسایی اثر انگشت، صفحه کلید با نور پس زمینه و دوربین وب‌ کم بهره‌مند از قابلیت Windows Hello، از دیگر ویژگی‌های مهم و قابل توجه این لپ‌تاپ است.

X1-Extreme-4.jpg - 102.23 kB

لنوو اعلام کرده است که برای این لپ‌تاپ یک سیستم خنک کننده جدید و متشکل از دو فن قدرتمند نیز در نظر گرفته است تا از افزایش دمای اجزای داخلی این لپ‌تاپ در کاربردهای گیمینگ و یا سنگین جلوگیری کند. بدنه لپ‌تاپ ThinkPad X1 Extreme به صورت کامل و یک‌پارچه از فیبر کربن ساخته شده است که موجب شده استحکام و وزن مناسبی را برای این محصول شاهد باشیم.

لپ‌تاپ ThinkPad X1 Extreme قرار است در ماه سپتامبر با قیمت ۱۸۶۰ دلار برای نسخه پایه در بازارهای جهانی عرضه شود