تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 262473
دوشنبه - 20 فروردین 1397 - 15:17

GTA V پول‌سازترین محتوای سرگرمی تمام دوران شد

پس از فروش موفق GTA V در بازار به مدت حدود چهار سال و نیم، حالا این عنوان محبوب در صدر لیست پردرآمدترین محتویات سرگرمی تاریخ قرار گرفته است.

GTA V پول‌سازترین محتوای سرگرمی تمام دوران شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،پس از فروش موفق GTA V در بازار به مدت حدود چهار سال و نیم، حالا این عنوان محبوب در صدر لیست پردرآمدترین محتویات سرگرمی تاریخ قرار گرفته است.

GTA V با ثبت درآمدی در حدود ۶ میلیارد دلار از زمان انتشار آن در سپتامبر ۲۰۱۳ میلادی تاکنون، موفق شده در مقایسه با تمامی کتاب‌ها، فیلم‌ها، آهنگ‌ها یا بازی‌های ویدئویی که تاکنون منتشر شده‌اند، سود بیشتری را نصیب ناشران خود کند. نکته قابل توجه اینکه، با توجه به محبوبیت این عنوان، هیچ نشانه‌ای از بروز افت و کاهش در روند سوددهی این بازی ویدئویی جذاب مشاهده نمی شود.

این بازی ویدئویی جذاب در مدت زمان حیات خود موفق شده آمار فروش ۹۰ میلیون نسخه‌ای را به ثبت برساند. از این حیث، GTA V پس از ماین‌کرفتی قرار می‌گیرد که آمار حدود ۱۴۴ میلیون نسخه را به ثبت رسانده است. صدرنشین این لیست هم از نظر تعداد نسخه‌های به فروش رسیده، Tetrisاست که وقتی نسخه‌های متفاوت و پورت‌های آن را درنظر بگیریم آمار ۱۷۰ میلیون نسخه‌ای را پیش روی شما قرار خواهد داد.

این در حالی است که GTA V به مراتب، گران‌تر از بازی‌های یادشده است و وقتی فاکتور ارزش مالی را در کنار محتویات قابل دانلود و سبک آنلاین آن درنظر بگیریم، جای هیچ رقابتی برای بازی‌های یادشده باقی نمی‌ماند.

Doug Creutz تحلیلگر Cowen در گفتگو با MarketWatch می‌گوید:

از زمان انتشار در سال ۲۰۱۳ میلادی، GTA V موفق شده آمار فروش ۹۰ میلیون نسخه‌ای را به ثبت برساند تا درآمد ۶ میلیارد دلاری را برای ناشران خود رقم بزند. این عنوان، موفق شده حتی بالاتر از فیلم‌های جذابی نظیر جنگ ستارگان و برباد رفته قرار گیرد که هر دو درآمدی حدود ۳ میلیارد دلار داشته‌اند. حتی در صورتی که فروش DVD و درآمد حاصل از استریم فیلم‌های یادشده را درنظر بگیریم بازهم این عناوین نمی‌توانند جایگاه GTA V را تهدید کنند.

GTA V بازی ویدئویی است که با وجود گذشت مدت زمان چشمگیر از حضور آن در بازار، همچنان گهگاه در صدر اخبار قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، همین چند هفته پیش یکی از سلبریتی‌های هالیوود، شکایتی را علیه این عنوان و ناشران آن تنظیم کرد. او مدعی شده بود در تنظیم سناریویGTA V، از تمایلات او بدون اجازه استفاده شده است. وقتی درآمدزایی چشمگیر GTA V را هم درنظر داشته باشیم، مطمئناً با ما هم عقیده خواهید شد که این بازی، همچنان محبوبیت چشمگیری داشته و قرار نیست به این زودی‌ها از دور رقابت خارج شود.