تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 275566
سه شنبه - 4 اردیبهشت 1397 - 12:51

Apple A12 احتمالاً اولین چیپست ۷ نانومتری موبایل در جهان خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، طبق اخبار و گزارشات مختلف شرکت اپل تولید نسل بعدی چیپست گوشی‌های iPhone 9،iPhone Xs و iPhone Xs Plus را به شرکت TSMC سپرده‌است. این چیپست که انتظار می‌رودA12 نام داشته باشد، اولین چیپست ۱۰ نانومتری موبایل جهان محسوب می‌گردد. تولید چیپست‌های ۷ نانومتری از سال گذشته توسط TSMC آغاز شده‌است. پس می‌توان گفت که شانس بالایی وجود دارد […]

Apple A12 احتمالاً اولین چیپست ۷ نانومتری موبایل در جهان خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، طبق اخبار و گزارشات مختلف شرکت اپل تولید نسل بعدی چیپست گوشی‌های iPhone 9،iPhone Xs و iPhone Xs Plus را به شرکت TSMC سپرده‌است. این چیپست که انتظار می‌رودA12 نام داشته باشد، اولین چیپست ۱۰ نانومتری موبایل جهان محسوب می‌گردد.

تولید چیپست‌های ۷ نانومتری از سال گذشته توسط TSMC آغاز شده‌است. پس می‌توان گفت که شانس بالایی وجود دارد که آیفون‌های سال ۲۰۱۸ با استفاده از این محصول، گوشی Samsung Note 9 را حداقل در زمینه‌ی چیپست شکست دهند مگر اینکه این فبلت سامسونگی با چیپست ۸ نانومتری تولید سامسونگ به بازار عرضه شود که عملکرد آن برابر یا بهتر از چیپست‌های ۷ نانومتریTSMC خواهد بود. باید گفت که تمام چیپست‌های ۷ نانومتری با فرآیند یکسانی تولید نمی‌شوند و لیتوگرافی ultra-violet سامسونگ بسیار پیشرفته‌تر از لیتوگرافی سنتی TSMC محسوب می‌شود که محدودیت‌هایی دارد.

با این تفاسیر احتمالاً اپل برای چیپست‌های A13 بار دیگر به سراغ سامسونگ خواهد رفت اما شرکت تایوانی TSMC سود‌ سرشاری از قبال چیپست‌های A12 در سال ۲۰۱۸ به دست‌خواهد آورد. در حقیقت با توجه به سفارش عظیم اپل برای چیپست‌های ۷ نانومتری احتمالاً این شرکت رکورد سودآوری تاریخ خود را در سال جاری خواهد شکست. طبق پیش‌بینی‌ها احتمالاً اپل در سال ۲۰۱۸ صد میلیون آیفون به فروش خواهد رساند.

جهش به معماری ۷ نانومتری گام بزرگی در چیپست‌های موبایل محسوب می‌شود و احتمالاً پس از معرفی تا چندین سال استاندارد جدید صنعت گوشی‌های موبایل خواهد بود. باید منتظر ماند و دید چیپست A12 چه قابلیت‌هایی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.