به گزارش پایگاه خبری ربیع،پیام جوادیان از احداث نیروگاه اف گرید (0FF GRID)خورشیدی در مرکز بی‌سیم حوزه خدمات شهری شهرداری قم خبر داد و اظهار داشت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با توجه به نیاز مرکز بی‌سیم حوزه خدمات شهری شهرداری قم به شبکه برق اقدام به احداث این نیروگاه کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم استفاده از سوخت‌ پاک را یکی از برنامه‌های سازمان دانست و افزود: افزایــش رشــد جمعیــت و افزایش نــرخ تقاضــای انــرژی در استفاده از سوخت‌های فسیلی موضوعی است که به یکی از دغدغه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تبدیل‌شده است.

جوادیان تصریح کرد: در جهت فرهنگ‌سازی و استفاده بهینه از سوخت دو واحد نیروگاه ۵ کیلو وات خورشیدی نیز در دو منطقه ۶ و ۱ در حال اجرا بوده و در هفته‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی راه‌اندازی نیروگاه ۲۰ کیلو واتی شهرداری مرکز را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت: در کشور ایران و شهر قم پتانسیل بســیار مناســبی در تولیــد و اســتفاده از انــرژی خورشــیدی وجــود دارد ولــی بــه دلیــل نداشــتن برنامه‌ریزی مناســب و عدم فرهنگ‌سازی مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم احداث نیروگاه‌های خورشیدی را ایمن و پاک توصیف و بیان کرد: تولید برق با استفاده از سوخت‌های فسیلی علاوه بر آلودگی ۷۰۰ تا ۹۰۰ گرم دی‌اکسید کربن به ازای هر کیلو وات و ایجاد گازهای گلخانه‌ای در مقایسه با نیروگاه‌های خورشیدی بسیار گران بوده و در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

جوادیان از اتصال نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلو واتی در آرامستان بهشت معصومه(س) به شبکه برق خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی پــروژه احــداث یــک نیــروگاه خورشــیدی ۶۰ کیلـو وات دیگر نیـز در آرامستان بهشت معصومه(س) کلیـد خورده تا اقدام مؤثری در جهت ورود به حوزه تولید و استفاده از سوخت‌های تجدید پذیر و پاک باشد.