به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حبیب یزدان پناه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای توسعه استان باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد؛ خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌سوی تولیدکنندگان و بخش خصوصی حرکت کنند.

وی در ادامه افزود: برای حضور سرمایه‌گذاران در استان دستگاه‌های اجرایی باید امتیازات خاصی تدارک ببینند که موفقیت ما در موفقیت دیگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره صنایع‌دستی در استان برگزار خواهد شد بیان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی از ۲۹ مردادماه لغایت ۱ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: صنایع‌دستی و گردشگری مورد تحریم قرار نمی‌گیرد و هیچ کشوری نمی‌تواند گردشگران را تحریم کنند.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران در استان‌ها باید مورد عزت و احترام قرار بگیرند بیان کرد: در محل اداره کل میراث فرهنگی استان میز خدمت ویژه سرمایه‌گذاران تدارک دیده‌شده که سرمایه‌گذاران حتی برای انجام دادن کارهای اداری خود دیگر به اداره مراجعه نمی‌کنند و مسئول این میز خدمت تمامی کارهای مربوط به سرمایه‌گذاران را انجام می‌دهد.

وی در ادامه در خصوص هفته فرهنگی استان افزود: هفته فرهنگی یکی ابرازهای معرفی استان است که طی روزهای ۱۲ الی ۱۶ مردادماه در کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود که در آن ۱۴ غرفه صنایع‌دستی و ۲ عدد سیاه‌چادر عشایر  به معرفی استان می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به سفر دکتر روحانی به استان بیان کرد: در سفر دکتر روحانی به خراسان شمالی اداره کل میراث فرهنگی استان مبلغ هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان تفاهم‌نامه در بحث تسهیلات ارزان‌قیمت در حوزه‌های گردشگری مصوب کرد و ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در موضوع میراث فرهنگی و گردشگری را جذب شد که ۱۲ برابر اعتبارات هرساله این اداره کل بوده است.

یزدان پناه در انتها با اشاره به دلایل عدم مرمت آثار باستانی گفت: یکی از دلایل عدم مرمت آثار باستانی این است که مرمت آثار باستانی هزینه بسیار بالا و زمان بسیار زیادی را لازم دارد البته مرمت آثار باستانی استان نیازمند ۱۰ میلیارد تومان است که در سفر مونسان  این مبلغ پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/