به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،حسن سالاریه ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی اظهار کرد: بنیاد نخبگان با دستور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد که در چهار سال اول تأسیس با ابتکارات و ایده‌ها اولیه شروع به کارکرده و در اواخر دهه هشتاد ساختار هویتی بنیاد ملی نخبگان شکل‌گرفته است.

وی در ادامه افزود: در اوایل شروع به کار در شناخت نخبگان و استعدادهای درخشان مشکلات زیادی داشت اما بعد از تدوین سند راهبردی بنیاد ملی نخبگان کارهای سازمانی‌اش راحت شده است.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما احساس نیاز بیشتری در شناخت نخبگان دارد بیان کرد: در کشور ما احساس نیاز بیشتری در شناخت نخبگان حس می‌شود و مرکز نخبگان کار سرعت بخشی در شناخت نیروی‌های نخبه را دارد.

وی در ادامه افزود: مشکل اساسی ما در کشور تربیت نیروی انسانی متعهد است و یکی از ایرادهای بنیاد ملی نخبگان این است که بچه‌های نخبه را پرتوقع تربیت‌کرده است.

سالاریه در ادامه در خصوص اهداف بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: در گام اول هدف اصلی بنیاد ملی نخبگان شناسایی افراد مستعد در جهت تربیت نیروی انسانی متعهد بوده و در گام دوم بنیاد ملی نخبگان حمایت و توانمندسازی نخبه را در دستور کار خود دارد.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه نخبگان باید در همه مناطق حضور فیزیکی داشته باشند بیان کرد: اردوهای جهادی برای حس کردن دردهای جامعه و یافتن درمان دردهای جامعه ازجمله فضاهای لازم برای حضور نخبگان است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های توانمندسازی در بنیاد ملی نخبگان بسیار زیاد بوده و اکنون حمایت از هسته‌های پژوهشی را در دستور کار دارد که حل مشکلات کشور در این هسته‌ها پرداخته می‌شود و این هسته‌های پژوهشی در استان باید موردحمایت تمامی مدیران قرار گیرد تا به حل مشکلات استان بپردازند.

انتهای پیام/ر