به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، معصومه ابتکار در نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان شمالی از نگاه دولت به زنان بر اساس برنامه خاص خبر داد و اظهار کرد: نگاه دولت بر هر استان به‌صورت خاص است و با توجه به ظرفیت‌های آن در بخش‌های مختلف همچون اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی و فرهنگی برنامه‌ای شکل می‌گیرد.

وی به‌ضرورت آموزش بانوان کشور نیز اشاره کرد و گفت: عدالت جنسیتی در موضوع آموزش حائز اهمیت است اما شکاف موجود در خراسان شمالی با کشور در خصوص میزان سواد زنان استان می‌تواند فرصتی برای ارتقای سطح مهارت‌های فنی و زندگی شود.

معاون آموز زنان و خانواده رئیس‌جمهور نرخ بیکاری زنان تحصیل‌کرده را معضلی در جامعه فعلی عنوان کرد و افزود: به دنبال راه‌حلی برای افزایش آموزش، مهارت‌ها و مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی بانوان در جامعه هستیم.

وی از تربیت ۱۰۰ آموزشگر برای گسترش طرح همکاری‌های اجتماعی در روستاها و عشایر خبر داد و گفت: طرح تاب‌آوری اجتماعی در خراسان شمالی با موفقیت اجرا شد و برای ادامه و گسترش وسعت آن موافقت‌نامه‌ای امضا و در حال اجرا است.

ابتکار به توجه دولت به نهادهای غیردولتی و افزایش مشارکت‌های مردمی به مفهوم واقعی نیز اشاره کرد و افزود: آیین‌نامه حمایت‌های حقوقی و قانونی از سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت نهایی شده و که امید است برای بسط کیفیت و کمیت این نهادها اقدامات لازم انجام شود.

وی از نهایی شدن ۴ برنامه مشترک و طرح پیشنهادی در حوزه توان‌افزایی زنان نیز خبر داد و گفت: اعتقاد به توان‌افزایی زنان در بخش‌های مختلف ازجمله خانواده و محیط‌زیست وجود دارد و مأموریت شورای عالی فرهنگ عمومی کشور مأموریتی ویژه به معاونت امور زنان ریاست‌جمهور در راستای اصلاح الگوی مصرف داده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور همچنین طرح ردپای آب را مشارکتی خوب با وزارت نیرو خواند و ادامه داد: شبکه‌سازی در کنار آموزش زنان و ایجاد تشکل‌ها در حال انجام است زیرا الگوی مصرف در کشور ما پایدار نیست و از بسیاری کشورهای ثروتمند مصرف و اسراف بیشتری داریم.

وی در انتها از هدر رفت یک‌سوم تولیدات کشاورزان از مزرعه تا سفر نیز خبر داد و گفت: نوسانات اخیر قیمت‌ها در سبد خانوار تأثیر گذاشته و مصرف با دقت خانواده‌ها باعث کاهش زباله شده و میزان پسماند تولیدی کاسته شده است.

انتهای پیام/ر