به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین،  علیرضا نخعی صبح امروز در نشست شورای معاونان مدیریت آموزش‌وپرورش اسفراین که با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت طراحی الگوی جدید برای پیش برد اهداف سوادآموزی، و با اشاره به اینکه باید ریل و شکل کار را عوض کنیم از برنامه برای تغییر در شیوه اجرا و تحریک تقاضا در حوزه سوادآموزی خبر داد و اظهار کرد: آموزش‌وپرورش دستگاه تفکر و خلاقیت است و شاه‌بیت سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تربیت همه‌جانبه برمدار همه ساحت‌های تربیتی است.

وی گفت: استان خراسان شمالی جزو معدود استان‌های دارای برنامه سوادآموزی است و توانسته برای سال ۹۸ فعالیت سوادآموزی را برای سازمان نهضت سوادآموزی کشور ارسال نماید.

نخعی افزود: باید استان‌ها به‌طور جدی با پشتوانه استاندار و همراهی مدیرکل آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مرتبط فعالیت‌های سوادآموزی را پیش ببرند.

حرکت سوادآموزی در اسفراین با برنامه و قانونمند است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نیز فعالیت  اداره سوادآموزی اسفراین را  رضایت‌بخش و قابل‌قبول بیان کرد و افزود:  سوادآموزی در اسفراین با برنامه و قانونمند حرکت می‌کند.

مؤدی افزود: شاخص باسوادی در اسفراین با توجه به  آمار سرشماری نفوس و مسکن  سال ۱۳۹۵ نسبت به شاخص استانی در جایگاه بالاتری قرارگرفته است.

انتهای پیام/