به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین ، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین که با حضور نمازگزاران در میعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوا الهی با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بابیان آیات و روایات درباره جایگاه و اهمیت نماز جمعه به کارکردهای مؤثر اجتماعی و سیاسی این فریضه الهی نیز اشاره کرد و گفت: نماز جمعه نماد اتحاد و وحدت مستمر امت اسلامی است که هر هفته با صفوفی به‌هم‌پیوسته نمازگزاران در کنار هم پیام اتحاد خود را به دنیا مخابره می‌کنند.

وی از نماز جمعه به‌عنوان یک قرارگاه فرهنگی که فرمانده این قرارگاه خطیب جمعه است یادکرد و افزود: نماز جمعه تجلی امامت و ولایت و مظهر وحدت و همبستگی در کشور است و سبب خنثی شدن توطئه‌های مختلفی در کشور شده است.

خطیب جمعه اسفراین گفت: مردم در نماز جمعه با مسائل روز جامعه آشنا می‌شوند و روحیه آنان تقویت می‌شود و یکی از علل ایستادگی ملت در طول چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همین قرارگاه‌های نماز جمعه بوده است که دائماً در خطبه‌های نماز جمعه بصیرت افزایی به عمل می‌آید.

حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه به فضیلت روز دحوالارض اشاره کرد و افزود: این روز بزرگ نشانه قدرت و عظمت پروردگار و حسن تدبیر خالق توانمند جهان است که در قرآن کریم و کتب ادیان گذشته هم به آن اشاره‌شده است و امیدوارم همه از فضیلت این روز باارزش بهره ببرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین بر پیگیری راه‌اندازی بازار آدینه در نزدیکی مصلای نماز جمعه این شهرستان از سوی مدیریت شهری تأکید کرد.

امام‌جمعه اسفراین در پایان‌بر اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه که بستر تحکیم بنیان خانواده است تأکید کرد و خواستار کسب مهارت برای رونق اشتغال و تولید شد و روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گرامی داشت.

انتهای پیام/