به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ازبجنورد به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، علی وحدت در جمع مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان این استان بابیان اینکه مصوبات سفر قبلی هیات دولت به استان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور ۷۰۰ میلیون تومان برای پنج سال در نظر گرفته‌شده بود، تصریح کرد: در سفر رئس‌جمهور ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار فقط برای سال ۹۸ به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیتی به اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور، جهت ارائه به شرکت‌های بزرگتر در نظر گرفته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: بدون شک در آینده بحث نوآوری حرف اول را خواهد زد، از همین رو فناوران با شناسایی اولویت‌ها و مزیت‌های جغرافیایی کشور باید تلاش کنند موجب توسعه آن منطقه شوند.

وی با اشاره به درخواست‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در شکل‌گیری نهادهای مالی خصوصی اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استانی و وجود شتاب‌دهنده‌های خصوصی در فرآیند رشد ایده‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان هر منطقه نقش غیرقابل‌انکاری دارد.

وحدت در رابطه با اقدامات اجرایی در خصوص سرعت بخشیدن راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان شمالی گفت: تصویب کاهش سرمایه اولیه موردنیاز و اخذ سهام توسط صندوق نوآوری و شکوفایی، ازجمله اقدامات مهم برای راه‌اندازی این است.

وی بر تأکید بر سیاست صندوق نوآوری و شکوفایی برای تسریع در ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان نهاد اصلی تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان سعی دارد تا صف دریافت تسهیلات و وام‌ها را تا جای ممکن کوتاه و در اسرع وقت نیازهای مقطعی شرکت‌ها را نیز رفع کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با اشاره به حمایت همه‌جانبه این صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور بسته به میزان رشدی که دارند از حمایت‌های توسعه‌ای، تجاری‌سازی، زیرساخت‌های رقابتی، تسهیلات مالی مختلف و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/