به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان اظهار کرد: با توجه به لزوم ارتقاء استانداردهای موزه‌های موجود در استان و مخاطب محوری، عملیات تجهیز و موزه آرایی عمارت مفخم آغازشده است.

وی افزود: به‌منظور ارتقاء وضعیت نمایشی اشیاء موزه باستان شناسی، این مهم بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین با اشاره به‌ضرورت بازنگری در طرح محتوایی موزه باستان‌شناسی گفت: بیش از ۱۰ سال از راه‌اندازی موزه عمارت مفخم در مرکز استان زمان گذشته است و این ضرورت احساس می‌شود.

وی عنوان کرد: باهدف ارتقا استانداردها و بازنگری در محتوای موزه، طرح مطالعات محتوای موزه عمارت مفخم نیز بااعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

عمارت مفخم بجنورد ازجمله بناهای تاریخی مرکز استان خراسان شمالی است که از آن به‌عنوان موزه این استان استفاده می‌شود و بر اثر زمین‌لرزه اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ این شهر دچار آسیب‌هایی در بخش‌هایی از این بنا شد.

انتهای پیام/