به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد طی هفته‌های اخیر ورود ۵۰۰ تن برنج به منطقه ویژه اقتصادی بجنورد سروصدای زیادی را در محافل خبری ایجاد کرد و چشم امید بسیاری از مردم استان جهت دریافت این برنج‌های وارداتی با ارز دولتی را به همراه داشت.

بسیاری از مسئولان استانی در ابتدا محل توزیع این محموله را که در پی خود هزار و ۵۰۰ تن برنج دیگر را وارد استان می‌کرد، بجنورد اعلام کردند، اما واردکننده این محصول استراتژیک به خاطر ناملایمتی‌های برخی مسئولان استانی از این اقدام امتناع و مشهد را بازار هدف خود برای توزیع این برنج‌ها عنوان کرد.

این اختلاف بر سر محل توزیع برنج‌ها طی چند روز اخیر و با پیگیری‌های خبرنگار  همچنان پابرجا بود که شب گذشته، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در مراسم روز ملی اصناف در بجنورد خبر از تعیین تکلیف این برنج‌ها داد.

رضا فیروزه با اعلام اخذ رضایت واردکننده این محموله برنج برای توزیع در بازار بجنورد گفت: ۵۰۰ تن برنج موجود در منطقه ویژه اقتصادی استان مراحل اداری خود جهت ترخیص از گمرک این منطقه را انجام داده و با اعلام رضایت واردکننده، تصمیم بر توزیع این برنج‌ها در شهر بجنورد گرفته شد.

وی با اشاره به توزیع این ۵۰۰ تن برنج از روز دوشنبه در سطح بازار مرکز استان خاطرنشان کرد: پس از توزیع این محموله برنج پاکستانی درجه‌یک که با ارز دولتی واردشده ، ۵۰۰ تن برنج دیگر به منطقه ویژه اقتصادی بجنورد وارد می‌شود که این محموله نیز برای توزیع در بازار استان در نظر گرفته‌شده است.

فیروزه همچنین از ثبت سفارش هزار تن برنج وارداتی با ارز دولتی دیگر خبر داد و گفت: این سفارش‌ها در انتظار تخصیص ارز دولتی بوده و در با انجام این عملیات، واردات هزار تن برنج نیز به استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/