به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، حجت الله  براتی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها معاونت درمان علوم پزشکی البرز، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به طرح ملی علوم پزشکی فشار خون، گفت: این طرح از عید فطر شروع  شد و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بالغ بر هزار و ۲۰۰ ایستگاه ثبت  فشار خون اعم از ایستگاه های ثابت و سیار، در استان البرز فعال هستند که این ایستگاه‌ها در بازار، مترو، ادارات، صنوف به صورت متمرکز نسبت به ثبت فشار خون اقدام می کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، اضافه کرد: مجموع خود اظهاری ثبت شده در سامانه در کل کشور بیش از ۱۳ میلیون نفر است و طرح برای رسیدن به عدد ۲۹ میلیون همچنان ادامه خواهد یافت.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حدود ۴۰ میلیون نفر در کشور بالای ۳۰ سال هستند، ادامه داد: افراد بالای ۳۰ سال هدف اصلی طرح هستند و نیمی از افراد هدف در کشور پوشش داده شده است.

وی در ارتباط با آمار مشارکت کنندگان در استان البرز تصریح کرد: تا کنون ۲۵۳ هزار نفر در این طرح شرکت کرده اند که حدود ۴۰ درصد از جامعه هدف طرح را پوشش می دهد.

وی ضمن تاکید بر اطلاع رسانی رسانه ها در این خصوص، اذعان داشت: با توجه به مشارکت رو به گسترش شهروندان به نظر می توان به آمار هدف دست پیدا کرد.

براتی در پایان گفت از تعداد افرادی که تا کنون در طرح ثبت فشار خون شرکت کرده اند، بیش از ۱۵ درصد مشکوک به فشار خون بالا هستند که در مرحله بعد به مراکز درمانی ارجاع می شوند.

وی گفت: در سال گذشته ۳۸۰ هزار مرگ در کشور ۹۷ هزار مستقیما بر اثر عدم کنترل فشار خون بوده است.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲