به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، مهندس سید مجید موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز صبح امروز در جلسه توجیهی توسعه کشت کلزا که به مناسبت روز مزرعه با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان البرز، کارشناسان و کشاورزان پیشرو، در مزرعه ارقام کلزای پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج برگزار شد، گفت: کشاورزان استان البرز از نظر تخصص و عملکرد نسبت به همنوعان‌خود در کشور در سطح بالاتری قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به وجود کشاورزان متخصص و پیشرفته ترین اراضی کشاورزی در این استان اذعان کرد: اگر مدیری بتواند اقدامی در جهت پیشرفت در کشور انجام دهد اما از آن دریغ کند، به خانواده و کشورش خیانت کرده است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به کلزا در کشور دارند زیرا کشور در بخش تأمین روغن و خروج ارز در وضعیت نامناسبی قرار دارد در حالیکه می توانیم با تأمین روغن در داخل، در کاهش وابستگی به خارج از کشور مؤثر باشیم.

موسوی اظهار کرد: با توجه به زحمات فراوانی که جهت تأمین ارز و ورود آن به داخل در کشور کشیده می شود و هزینه ای که بابت خروج روغن از کشور خرج می شود، هر کس در هر جایگاهی باید تلاش کند تا از واردات بی رویه روغن به کشور جلوگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: در همین راستا در کل کشور با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد یک‌ میلیون هکتار از اراضی کشور در سال زراعی آتی به زیر کشت کلزا برود؛ ظرفیت کشت کلزا در بیشتر استان های کشور نسبت به سال گذشته دو تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان البرز در اراضی کشت کلزا یک هزار و ۵۰۰ هکتار بود که امسال به سه هزار هکتار افزایش پیدا کرد، مطرح کرد: با توجه به سه هزار هکتار زمینی که وزارتخانه برای البرز در نظر گرفته وظیفه مدیران و مسؤولان این است که از کشاورزان‌ حمایت کنند و در کنار آن ها باشند.

موسوی خطاب به کارشناسان و مدیران بیان کرد: از کوچکترین فرصتی که برای شما پیش می آید در جهت افزایش معلومات خود استفاده کنید تا بتوانید این تجربیات را به باغداران انتقال دهید.

وی گفت: از کشاورزان که سربازان اصلی هدف ما هستند می خواهیم جهت استمرار تولید و خودکفایی گندم کمک کنند، ما نیز تا رسیدن به هدف کنار آن ها هستیم.همچنین تقاضا داریم در زمان برداشت‌ گندم و کلزا، کارشناسان در مزارع حضور و نظارت کامل داشته باشند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۴/س/