به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس به نقل از بانک مرکزی،  در فروردین ماه سال ۹۸ استان‌های کهگیلویه و بویراحمد(۸۲.۸ درصد)، چهارمحال و بختیاری(۸۶.۳ درصد) و ایلام(۸۶.۶ درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در بین استان‌های کشور بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای ، به ترتیب به استان‌های گیلان(۹۲.۸ درصد)، البرز(۹۱.۷ درصد) و یزد(۹۱.۵ درصد) اختصاص یافته است .

در ماه مورد گزارش، در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای در استان به ترتیب به استان‌های ایلام(۹۶ درصد)، کهگیلویه و بویراحمد(۹۲.۷ درصد) و خوزستان و لرستان(هر کدام ۹۲.۱ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های کرمان(۸۵.۳ درصد)، اصفهان(۸۶.۲ درصد) و سمنان(۸۶.۳ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله‌شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین طبق آمار بانک مرکزی در فرودین ۹۷ در کل کشور ۶.۷ میلیون فقره چک به ارزش ۴۶۶ هزار میلیارد ریال مبادله شده‌ که از این مقدار ۱ میلیون فقره چک به مبلغ ۹۰ هزار میلیارد ریال برگشت داده‌شده‌ است. در نتیجه، تعداد چک‌های برگشتی در فرودین ۹۸ بیش از ۴۷ درصد نسبت به ماه مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/ب/۱