به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، نادر ثناگو مطلق در برنامه گفت و گوی ویژه خبری ۱۸:۳۰ سیمای البرز از آمادگی کامل فرودگاه پیام برای انجام پروازهای مسافری خبر داد و اظهار داشت: مشکلی در زمینه زیرساخت ها، اخذ تأئیدیه و پروانه بهره‌برداری وجود ندارد.

وی فرودگاه پیام را یکی از فرودگاه های برتر کشور دانست و اظهار کرد: در دو سال گذشته اقدامات زیرساختی مطلوبی در حوزه فرودگاهی و منطقه ویژه پیام البرز انجام شده و اکنون پروازهای باری کارگو و آموزشی فرودگاه بین المللی پیام در حال انجام است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز، با اشاره به انجام مطالعات قطعه نخست اتصال شبکه ریلی کشور به مجموعه پیام البرز افزود: مطالعات اولیه ریل‌گذاری حدود ۱۲ کیلومتر از ایستگاه کردان به منطقه پیام صورت گرفته و با اجرای این طرح، پیام تنها منطقه‌ ای در کشور است که ریل در کنار فرودگاه و جاده زمینی به یکدیگر متصل می‌ شوند.

ثناگو مطلق با بیان اینکه پیام زیر مجموعه وزارت ارتباطات، فناوری و اطلاعات است، مطرح کرد: یک قطعه زمین به مساحت ۴۰۰ هکتار جهت فعالیت شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه تولید و ارائه خدمات مرتبط با آی سی تی در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی اولویت نخست منطقه پیام را استقرار صنایع دانش بنیان با فناوری بالا و آی سی تی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲۲۰ شرکت و در دو ماه نخست سال جاری ۲۵ شرکت در این منطقه مستقر شدند که بیش از ۶۰ درصد آن ها در حوزه دانش بنیان و آی سی تی فعالیت می کنند؛ هر دو روز کاری یک شرکت و سرمایه گذار در مجموعه پیام جذب می‌شود.

انتهای پیام/د/۱۱۰۲/س/۱/ح