به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سمیه وادی خیل، رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: ۴ هزار و ۳۰۲ نفر فرزند تحت پوشش کمیته امداد در این استان وجود دارند که از این تعداد یک هزار و ۷۴۳ فرزند یتیم و ۲ هزار و ۵۵۹ نفر نیز تحت پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین هستند.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان البرز توضیح داد: در طرح محسنین فرزندانی مورد حمایت قرار می گیرند که پدر یا مادر آن ها در قید حیات هستند اما به دلایلی مانند معلولیت، بیماری و یا از کار افتادگی توانایی تأمین معاش زندگی را ندارند.

۲۷ هزار خانواده در البرز تحت پوشش کمیته امداد هستند

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در البرز زندگی می کنند؛ نحوه شناسایی افراد واجد شرایط با مراجعه حضوری خانواده ها و درخواست از سوی آن ها صورت می گیرد و سپس بررسی توسط مددکار خانواده و اجرای مراحل بعدی جهت تحت پوشش قرار گرفتن وی صورت می گیرد.

وادی خیل اظهار کرد: رده سنی ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد برای دختران از بدو تولد تا ۲۵ سالگی و پیش از ازدواج و برای پسران نیز تا ۲۲ سالگی و در صورت دانشجو بودن ۲۴ سالگی است.

وی اذعان کرد: امسال نیز مانند سال های گذشته، مراسم احیا در تمامی امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد برگزار شد و پایگاه های جذب حامی جهت ثبت نام شهروندان و اکرام ایتام بر پا بود.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان البرز بیان کرد: افرادی که تمایل به اکرام ایتام و محسنین دارند در ماه رمضان و ایام پس از آن می توانند با پر کردن فرم های مخصوص، آمادگی خود را اعلام کرده تا در اختیار کارشناسان ایتام قرار گیرد و پس از دریافت شناسه واریز و شماره اختصاصی فرزند معنوی خود، ماهیانه مبلغ ۳۰ هزار تومان را به حساب مربوطه واریز کنند.

بیش از ۳ هزار فرزند البرزی در ماه رمضان مورد حمایت خیرین قرار گرفتند

وی ادامه داد: تعداد حامیانی که از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون از این طرح استقبال کرده اند حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که حمایت ۳ هزار و ۳۰۰ فرزند را بر عهده گرفته اند حتی برخی از حامیان بیش از یک فرزند معنوی را به مدت حداقل یک سال انتخاب کرده اند.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان البرز تشریح کرد: حامیان می توانند از طریق مراجعه حضوری به پایگاه های اکرام ایتام، تماس تلفنی با مراکز کمیته امداد با شماره  ۳۲۸۰۱۰۷۱ -۰۲۶، ارتباط از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۶ و یا با مراجعه به آدرس اینترنتی www.ekramaytam.ir حمایت خود را از ایتام و محسنین اعلام کنند.

وی تأکید کرد: پرداخت های حامیان به صورت نقدی است اما در صورت تمایل می توانند با تهیه وسایل مورد نیاز مانند لوازم التحریر، لباس، سبد کالا و حتی در مواردی تهیه جهیزیه نیز حمایت خود را از فرزند معنوی خود داشته باشند؛ همچنین حامیان در صورت تمایل می توانند پس از چند مرحله واریز نقدی، با فرزند تحت حمایت خود دیدار داشته باشند و دلنوشته های او را دریافت کنند و حتی با یکدیگر مکاتبه داشته باشند.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان البرز اذعان کرد: برپایی سفره های افطار ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان از دیگر اقدامات انجام شده توسط خیرین است که تاکنون این اقدام برای ۳ هزار و ۴۶۳ نفر انجام شده و همچنین ۸۸۱ مورد سبد کالا به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان به این عزیزان تعلق گرفته است.

راه اندازی سامانه آرزوها

وی بیان کرد: اقدام دیگر کمیته امداد البرز راه اندازی سامانه آرزوهاست که آرزوها و دلنوشته های ایتام در آن بارگذاری می شود و خیرین می توانند با مراجعه به این سامانه نوع آرزوی مورد نظر خود را انتخاب کرده و آرزوهای ایتام و محسنین را به دو صورت خرید کالا و یا پرداخت وجه نقد برآورده کنند.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان البرز در رابطه با پرداخت فطریه عنوان کرد: حامیان با شناسه واریزی که در اختیار دارند می توانند مبالغ زکات فطره را به حساب فرزند معنوی خود واریز کرده و حتی در مورد کفاره روزه های خود نیز قوت غالب را تهیه کنند و به مراکز کمیته امداد تحویل دهند و یا وجه نقد را به حساب های جداگانه واریز کنند.

انتهای پیام/م/۱۱۰۴/س/۳