به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، کوروش شهبازی، دبیر کمیته نظارت و بازرسی و دادستان دادسرای سازمان نظام پزشکی کرج امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان نظام پزشکی کرج برگزار شد،گفت: در سال ۹۷ حدود ۱۹۵ پرونده شکایت در دادسرای نظام پزشکی کرج به ثبت رسیده که از این تعداد، ۸۹ پرونده منجر به صدور رأی شده و ۱۰۶ پرونده نیز در حال بررسی است.

دادستان دادسرای نظام پزشکی کرج با بیان اینکه شکایت از پزشک، داروخانه و یا آزمایشگاه ها باید با ارائه مدارک مستند صورت گیرد، اظهار کرد: ۱۴ دادیار در دادسرای نظام پزشکی فعالیت می کنند و ۳۳ پرونده شکایت نیز در سال جاری به ثبت رسیده است.

این مقام مسؤول اعلام کرد: ارجاع بیمار از مراکز دولتی به خصوصی توسط کادر پزشکان تخلف و جرم محسوب می شود و توهین منشی به ارباب رجوع و بیمار نیز قابل پیگیری است.

شهبازی یادآور شد: برخی از پزشکان بیمار را به داروخانه ها و یا آزمایشگاه های خاصی ارجاع می دهند که این امر خبر از باند بازی می دهد و جرم است؛ تلاش ما بر آن است تا روند رسیدگی به پرونده ها را تسریع بخشیم و در کمتر از ۶ ماه به انجام برسانیم.

وی بیان کرد: شهروندان می توانند شکایات و اعتراضات خود نسبت به جامعه پزشکی را با تماس با شماره تلفن ۳۲۵۲۰۱۸۴ با مسؤولین مربوطه در میان بگذارند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۳