به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، فردین حکیمی مدیرکل سازمان محیط زیست البرز گفت: مرحله دوم طرح دوباره بی زباله که در سال گذشته نیز اجرا شد از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به تمامی استان ها ابلاغ شد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز افزود: این طرح از نیمه دوم اسفند ماه سال جاری تا ۱۶خرداد سال ۹۸  مصادف با آغاز هفته جهانی محیط زیست در شهرستان های استان البرز اجرا می شود و تمرکز اصلی آن بر موضوع پلاستیک، با شعار نه به پلاستیک است.

حکیمی با تاکید بر اهمیت مدیریت پسماند و لزوم فرهنگ سازی افزود: طی فصل بهار و به ویژه تعطیلات نوروزی شاهد افزایش سفرهای برون شهری هستیم؛ از این رو در صورت عدم توجه به بحث پسماند، شاهد تخریب وسیع طبیعت و تصاویر زشت انباشت زباله در حاشیه رودخانه ها، دریاچه ها، تالاب ها و جاده ها خواهیم بود.

حکیمی با اشاره به مسؤولیت دستگاه های مختلف در همین خصوص مطرح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تمامی مدیران محیط زیست در شهرستان های استان موظف به انجام اقدامات مختلف آموزشی و فرهنگی در محدوده تحت مدیریت خود و  مناطق حفاظت شده البرز مرکزی و شکار ممنوع طالقان و تالاب صالحیه هستند.

وی افزود: اجرای کامل برنامه های مشخص شده بدون همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی مانند فرمانداری ها، شهرداری ها، شوراهای شهر و روستا، آموزش و پرورش، راهداری، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و سازمان های مردم نهاد محقق نمی شود.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان البرز عنوان کرد: پس از پایان طرح مذکور در هفته محیط زیست سال آینده، جشنواره ملی محیط زیست با هدف ارزیابی دستاوردهای این طرح برگزار می شود و از اداره ها و دستگاه هایی که بهترین فعالیت و همکاری را داشته اند در سطح ملی تقدیر به عمل می آید.

انتهای پیام/گ/۱۱۰۵/س/۲