به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، لزوم تبیین این فرهنگ که در وقت حوادث تماشاگر حادثه نباشیم و اجازه دهیم تا نیروهای امداد و آتشنشانی به مأموریت امداد و نجات بپردازند، امری مهم و ضروری است.

به دنبال حادثه رانش کوه که در شهرستان طالقان روی داد، نیروهای آتش نشانی به عنوان اولین گروه در محل حادثه حضور پیدا کردند ولی متاسفانه با ازدحام مردم تماشاگر مواجه می شوند.

آتشنشانان در اولین اقدام مردم را از محل حادثه دور کردند و این اقدام به موقع باعث شد، که در لحظه انفجار هیچ آسیبی به مردم وارد نشود و این واقعه فداکارای آتشنشانان ساختمان پلاسکو را یادآور شد.

شهردار و تیم اجرایی شهرداری طالقان هم به سرعت به محل حادثه رسیدند و به کمک به پرسنل آتش نشانی برای تخلیه واحدهای مجاور اقدام کردند و در ادامه دیگر ارگان های شهرستان طالقان هم به سرعت خود را به محل حادثه رساندند.

با این وصف در اثر موج و گرمای شدید انفجار لوله گاز، دو تن از پرسنل محترم آتش نشانی دچار جراحت سطحی شدند و خسارت هایی به خودروی سازمان آتش نشانی و نیروی انتظامی طالقان نیز وارد آمد.

بر این حسب، فرهنگ سازی و آموزش شهروندی برای آمادگی مردم در لحظات بحرانی از ضرورت های آموزشی محسوب می شود که ضروری است مسئولان و کارشناسان نسبت به این مهم برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ت/۱۱۰۱/س/۱