به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، سیدجمال جلیلی در اولین جلسه ستاد نوروزی و استقبال از بهار سال ۹۸ که در سالن غدیر فرمانداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: به‌ عنوان دست‌اندرکاران مدیریت برنامه استقبال از نوروز، موظفیم با دقت‌نظر  وظایف محوله را طبق دستور العمل سازمانی به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه چهارشنبه پایانی سال نیازمند آمادگی و هوشیاری مسؤولان است، افزود: با توجه به اینکه زمان سال تحویل ساعت یک بامداد روز پنجشنبه است و چهارشنبه ۲۹ اسفندماه عرفاً آخرین چهارشنبه پایان سال است، لذا دستگاه‌های ذیربط باید با آمادگی و مراقبت اقدامات مقتضی را انجام دهند و در این راستا مبادی فرهنگی و شهرداری‌ها نیز حتی‌الامکان برنامه‌های مشخصی را برای این مناسبت پیش‌بینی و تدارک ببینند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج بر ضرورت تعیین کشیک ادارات و دستگاه های خدماتی در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: در ضرب‌الاجلی ۴۸ ساعته تمام ادارات شهرستان کرج لیست کشیک‌های خود و جانشینان مدیران نیز همراه تلفن‌ثابت و همراه خود را باید به فرمانداری کرج اعلام کنند.

جلیلی ضمن تآکید بر ضرورت پاسخگویی مسولان در ایام تعطیلات عید افزود: هیچ مسؤولی حق ندارد در ایام نوروز تلفن همراه خود را خاموش یا از دسترس خارج کند و این امر به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی بر ضرورت فعالیت منسجم مراکز خدماتی در ایام تعطیلات سال جدید اشاره کرد و گفت: جایگاه‌های عرضه سوخت، نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تعمیرگاه‌ها، بانک‌ها و بخصوص خودپردازها از جمله مراکز مهمی هستند که خدمات آنها به مردم تعطیل‌بردار نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج با بیان اینکه خبازی‌ها علاوه بر تولید نان مصرفی ساکنان کرج عهده‌دار تأمین نیازهای مسافران نوروزی هم هستند، عنوان کرد: با توجه به شرایط ویژه استان البرز و شهرستان کرج برای تردد گردشگران میلیونی، این مهم به‌صورت ویژه در دستور کار مسولان امر قرار داشته باشد و در این رابطه دستگاه‌هایی همچون اداره کل صنعت، معدن و تجارت و  اداره غله و اتحادیه‌های مرتبط نیز با دقت نظر و اهتمام جدی در کنترل و نظارت بر روند امور اقدام تا به توسعه سطح خدمات کیفی در این بخش منتج شود.

وی افزود: تمهیدات لازم از سوی مسؤولان جمعیت هلال‌احمر برای مواقع ضروری پیش‌بینی شود تا برای امدادرسانی احتمالی برای مسافران و یا اسکان آن ها در مدارس و مساجد آمادگی لازم وجود داشته باشد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۰/ب/۱/ح