به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، حسین حجتی رئیس کانون وکلای استان البرز شامگاه یکشنبه با حضور در آیین گرامیداشت روز وکیل که در سالن اجتماعات شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، ضمن اعتراض به اجرای آیین‌نامه‌ای مبنی‌بر حذف آزمون وکالت برای اعضای هیأت علمی، بیان کرد: جذب وکیل بدون آزمون نه تنها اشتغال‌زایی نیست بلکه مقابله با اشتغال‌زایی سایر جوانان وکیل است.

رئیس کانون وکلای استان البرز افزود: معتقدیم کانون‌های وکالت دادگستری موظف هستند در تصمیم‌گیری‌های مهم قانون‌گذاری نهایت دقت را داشته باشند و مجلس قانون‌گذار باید از این قشر برای تدوین قوانین استفاده کنند.

وی از اجرای طرحی با هدف مرتفع ساختن مشکلات دستگاه قضا و کانون وکلا خبر داد و گفت: طرحی در کمیسیون قضایی مجلس متناسب با دو دستگی‌های به‌وجود آمده در دستگاه قضا و کانون وکلا مطرح است تا به اصلاح مسائل مرتبط با دستگاه قضا و کانون وکلا کمک کند.

وی با بیان اینکه دایره جهان شمول باید بررسی و رصد شود، تصریح کرد: تفسیر حاکمیت قانون باید به شکلی باشد تا بر مبنای آن قانون‌گذار بتواند به اجرای قانون کمک کند به واقع استقلال دژ محکمی است که مانع از تجاوز به حقوق مردم خواهد شد.

*اولویت اصلی کانون وکالت حفظ استقلال است*

حجتی با تأکید بر رعایت کدهای وکالت و وجود استعداد در شغل وکالت، بیان کرد: استقلال کانون‌های دادگستری امروزه ملاک عمل است، البته حرفه‌ای گری نیز در دستور کار قرار دارد اما اولویت ابتدایی آن حفظ استقلال و صیانت از اهداف وکلا است.

رئیس کانون وکلای استان البرز با بیان اینکه همه وکیلان در برابر منافع ملی مسؤول هستند، بیان کرد: بسیاری از وکیل‌ها جان خود را برای حفاظت از کشور فدا کردند و شهید شدند و بسیاری دیگر از مدافعین حرم هستند.

رئیس کانون وکلای البرز با اشاره به لایحه استقلال کانون‌های دادگستری، خاطرنشان کرد: پیچیدگی قانون و افزایش دعاوی موجب شد تا کانون وکالت راه‌اندازی شود و با هدف کمک به مردم فعالیت کنند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۲