به گزارش پایگاه خبری ربیع، دیروز چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور حماسی ملت بزرگ ایران و با شور و شعور انقلابی برگزار شد.

ملت ایران با همه مشکلاتی که دارد و با وجود تنگناهای معیشتی و گرفتاری‌های بسیار به ندای رهبر فرزانه خود لبیک گفت و بار دیگر وحدت و یکپارچگی ملی را به نمایش گذاشت. حضور دیروز مردم، نمایش بیعت دوباره با آرمان‌های انقلاب است؛ آرمان‌هایی چون استقلال، آزادی، عدالت، مردم‌سالاری دینی و حکومت اسلامی که چهل سال پیش ملت ایران برای تحقق آن انقلاب خود را آغاز کرد و به ثمر رساند و امروز نسل چهارم انقلاب اسلامی همچنان بر آن عهد بزرگ ملت ایران ایستاده است.

اقدام دیروز ملت، دشمنان انقلاب اسلامی را که آرزوی ندیدن این روزها را در سر می‌پروراندند، آشفته و عصبانی کرده است و باید همان سخن شهید بهشتی را گفت که آمریکا (در ۴۰سالگی انقلاب) عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

در طول چهار دهه گذشته ملت بزرگ ایران با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی عشق و علاقه و وفاداری خود را به انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن نشان داده‌ است. یکی از مهم‌ترین مظاهر این حضور را می‌توان در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه به‌ویژه حضور معنادار دیروز مشاهده کرد که بهت جهانیان را به همراه داشت. حضور کم‌نظیر مردم که در چهلمین سال پیروزی انقلاب به نمایش گذاشته شد، پیام‌های بسیاری را به همراه داشت. اولین پیام، ناکام‌گذاشتن انتظارات دشمن است. دشمنان ملت ایران در طول یک سال اخیر تلاش فراوانی کردند تا این‌گونه القا کنند که ملت ایران فاصله بسیاری از نظام اسلامی و مسئولان آن گرفته‌اند؛ به نحوی که انقلاب اسلامی چهل‌سالگی خود را نخواهد دید. حال که به کوری چشم آنان دهه فجر باشکوه‌تر از گذشته برگزار و تبلیغاتشان مبنی بر حضورنیافتن مردم نقش بر آب و نشان داده شد ملت با وجود تحمل سختی‌ها و مشکلات فراوان همچنان پای کار انقلاب ایستاده است و امیدوارانه چهل‌سالگی انقلابش را جشن می‌گیرد، بر مسئولان است که این حضور امیدوارانه را ارج نهند و کمر همت بر رفع مشکلات بربندند و خود را وقف خدمت به این ملتی کنند که برترین ملت‌های تاریخ است.

حضور مردم بصیر پاسخ به جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمن بود و این پیام را برای دشمنان خواهد داشت که ملت نسبت به نقش دشمن آگاه است و هرچند معضلات اقتصادی پیش‌آمده مشکلاتی را برای زندگی مردم فراهم آورده است، اما ملت به‌خوبی علل و عوامل شکل‌دهنده این وضعیت را می‌شناسد و در برابر فشار دشمن کوتاه نخواهد آمد و در پازل استکبار جهانی بازی نخواهد کرد. ملت ایران به‌خوبی می‌داند مشکلات تماما به دشمن برنمی‌گردد و بخش زیادی از آنها ناشی از بی‌تدبیری‌ها، کم‌کاری‌ها و عملکردهای نامناسب برخی مسئولان است.

آری، حماسه حضور ملت، تجلی وحدت و همبستگی چهل‌ساله ملت است. چنانچه حضرت امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه سیاسی‌الهی‌شان فرمودند: «بی‌تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است و رمز پیروزی را ملت می‌داند و نسل‌های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی، و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد است. اینجانب به همه نسل‌های حاضر و آینده وصیت می‌کنم اگر بخواهید اسلام و حکومت الله برقرار باشد و دست استعمار و استثمارگرانِ خارج و داخل از کشورتان قطع شود، این انگیزه الهی را که خداوند تعالی در قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید و در مقابل این انگیزه که رمز پیروزی و بقای آن است، فراموشی هدف و تفرقه و اختلاف است.»

بعد دیگر جنگ اقتصادی آغازشده در حوزه سیاسی، جنگ رسانه‌ای است که یکی از شگردهای خود را تفرقه‌افکنی و ایجاد چنددستگی و اختلاف بین ملت از یک سو و بین ملت و مسئولان از سوی دیگر قرار داده است تا یکی از پایه‌های اصلی رمز بقای انقلاب اسلامی را تضعیف و تخریب کند. حضور یکدست و متحدانه دیروز ملت این ترفند استکبار جهانی را نیز بر باد داد. حضور چند ده میلیونی مردم در جشن پیروزی، تجلی مردم‌سالاری دینی است. با مروری بر داستان انقلاب اسلامی و نگاهی به وضعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در پایان دهه چهارم می‌توان جلوه‌های متنوعی از حاکمیت مردم‌سالاری دینی را دید که آن را به نظامی بی‌بدیل در پایان دهه چهارم عمر خویش مبدل ساخته است.

آنچه در کلام بزرگان انقلاب اسلامی مسجل بوده و تاریخ انقلاب نیز شاهدی عینی بر تحقق آن است این حقیقت است که نظام اسلامی فقط با حضور مردم در صحنه است که شکل می‌گیرد، تکامل می‌یابد و استوار می‌شود؛ بنابراین این حضور پرشور و ۴۰ساله همان‌طور که سازنده چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی بوده، لازمه موفقیت نظام اسلامی در فرایند اسلامی‌سازی دولت و گام‌نهادن در دهه پنجم انقلاب اسلامی خواهد بود.

شکوه و عظمت راهپیمایی روز گذشته نشان از عزم ملت برای پیشبرد اهداف بر زمین مانده انقلاب دارد که در دهه پنجم محقق خواهد شد. همچنین این حضور ضامن مقبولیت نظام اسلامی و پشتوانه مشروعیت آن است و همچون خاری بر چشم دشمنان ملت ایران خواهد بود.

حضور جوانان در راهپیمایی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نشان از بیعت نسل چهارم با آرمان‌های انقلاب دارد. امروز نسل چهارم انقلاب اسلامی همچنان بر عهد نسل‌های ماقبل خود ایستاده است. به واقع نسل جوان امروز نیز با همه تفاوت‌های نسلی در سلیقه و سبک زندگی بر سر آرمان‌های پدران خود اختلافی ندارد و اگر تفاوت و اختلافی هست، نه در اصل و بنیان بلکه در ظاهر و شیوه و ابزار تحقق آن است که در قالب اقتضائات زمانه و تفاوت‌های نسلی قابل تفسیر و تبیین است.

درنهایت حضور مقتدرانه دیروز ملت، بیعت دوباره با ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب است. اکنون نوبت اقدام دست‌اندرکاران امور است که دغدغه‌های مردم را ببینند و دستی بجنبانند که دغدغه سنگین معیشت، بیکاری، رکود، اختلاس، رشوه، فامیل‌بازی، تبعیض و… از دوش این ملت بزرگ برداشته شود. متأسفانه مسئولان آنچنان که شایسته است به وظایف خود در حراست از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عمل نکرده‌اند. مشکلاتی که همواره مردم در زندگی و معیشت خود با آنها مواجه بوده‌اند و اکنون نیز هستند، ظلمی است که به دلیل کوتاهی مسئولان در انجام وظایف انقلابی و قانونی‌شان بر مردم تحمیل شده است. مشکل از قانون اساسی و سایر قوانین نیست؛ مشکل از عمل‌نکردن به قانون، دورزدن قانون و سوءاستفاده‌هایی است که عده‌ای فرصت‌طلب از بی‌توجهی‌ها و نزاع‌های بیهوده مسئولان می‌کنند. اینکه عده‌ای برج عاج‌نشین شده‌اند و عده‌ای به نان شب محتاج‌اند و این روزها در صف‌های گوشت منجمد وقت می‌گذرانند، دلیلی غیر از ضعف مسئولان، ضعف نظارت و سرپیچی از عمل به قانون ندارد. درست است که مردم ایران در روز ۲۲ بهمن امسال با حضور در جشن ۴۰ساله‌شدن انقلاب اسلامی، ناکامی دولتمردان آمریکایی را به رخ آنها کشیدند، ولی این واقعه بزرگ نباید به مسئولان کشور اجازه دهد کوتاهی‌های خود را توجیه کنند. پس پیش به سوی خدمت.