به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمود باقری مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با خبرنگاران با توجه به دست آوردهای انقلاب اسلامی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع ­دستی و گردشگری اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۲ زیرساخت در حوزه گردشگری استان بود ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی زیرساخت­های زیادی مثل هتل، اردوهای رفاهی، تفریحی و … ایجاد شده ­اند.

وی گفت : قبل از پیروزی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ناشناخته بوده ولی هم حالا شاهد ورود سالانه ۳ میلیون گردشگر به استان می باشیم که با این وجود خروجی و فعالیت هایی است که در حوزه معرفی استان انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری احداث هتل­ های ۴ ستاره نخستین پارک آبی جنوب کشور درکهگیلویه و بویراحمد را از دیگر دستاوردهای بخش گردشگری پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: در سالهای پس از انقلاب اعتبارات زیادی در حوزه اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی جهت اجرای پروژه های گردشگری اختصاص یافت که با بهره برداری از این طرح و پروژه ها شاهد تحویلی بزرک در حوزه گردشگری استان خواهیم بود.

این مسئول به اقدامات صورت گرفته در حوزه میراث تاریخی اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب تنها چند اثر تاریخی استان ثبت ملی شده بود اما هم اکنون بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در بخش صنایع دستی حدود ۱۰۰کارگاه تولیدی در استان فعالیت دارند و بیش از ۹ هزار هنرمند در این حوزه ساماندهی شده اند.

وی از حضور کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه بین المللی گردشگری خبر داد و با توجه به اینکه هرساله تمام استانها با امکانات و با تمام توان برای ارائه داشته­های خود در این نمایشگاه حضور می یابند خاطر نشان کرد: از دستگاههای مختلف برای حضور در این نمایشگاه دعوت شد ولی متاسفانه بخش دولتی از این موضوع استقبال نکرد.

وی در ادامه گفت: در دهه فجر امسال پنج پروژه گردشگی با حجم سرمایه گذاری ۱۳۸ میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند این طرح­ها و پروژه ها شامل اقامتی دال دنا، مجتمع گردشگری اندرسا،  کمپ های اسکان سی سخت و یاسوج و مجتمع اقامتی بهنام جو می باشند که جهت بیش ۶۲ نفر اشتغال به وجود آورده اند.

در این نشست از سرود ملی ای ایران با هنرمندی شهریار کریمی با حمایت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و تندیس سومین جشنواره ملی برفی دنا و نمایش شد.