به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، «پیمان جبلی» معاون برون مرزی سازمان صداوسیما، درباره آزاد شدن مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی‌وی که مدتی بدون هیچ اتهامی در زندانی در آمریکا بازداشت شده بود، گفت: بعد از سه جلسه که آخرین آنها حدود ۱۰ ساعت (از صبح تا شب) بود و دو جلسه قبل هر کدام ۵ ساعت بود،‌ در حالیکه خانم هاشمی در مقابل هیئت بازپرسی ۲۳ نفره قرار گرفته بود خوشبختانه آنها نتوانستد موردی را به عنوان اتهام به او وارد کنند.

وی در ادامه افزود: بیشتر نگه داشتن خانم هاشمی یک افتضاح بزرگ برای ایالات متحده آمریکا بود. افکار عمومی داخل آمریکا به ویژه جامعه سیاه‌پوستان از این اتفاق به شدت عصبانی بودند و جریان‌های اسلامی سیاه پوست در آمریکا که جریان‌های پر توان و پر حجمی هم هستند خودشان را آماده کرده بودند که در صورت آزاد نشدن خانم هاشمی از زندان، روز شنبه تظاهرات گسترده‌ای را در تمامی شهرهای آمریکا برگزار کنند.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه اگر آمریکا می‌توانست کوچکترین اتهامی به خانم هاشمی وارد کنند، او را در زندان نگه می‌داشت، افزود: خوشبختانه افکار عمومی، اعتراض مردم و گروه‌ها، فعالان فضای مجازی و جامعه مسلمان و غیر مسلمان در آمریکا فشار شدیدی را به دولت آمریکا وارد کردند و آنها وادار به آزادی خانم هاشمی شدند. مطمئن باشید آمریکا اگر می‌توانست کوچکترین اتهامی به خبرنگار پرس تی‌وی وارد کند او را نگه می‌داشت، اما به دلیلی که هیچ اتهامی به خانم هاشمی وارد نبود و در جلسه‌ها هم ثابت نشد آنها او را آزاد کردند.

جبلی ادامه داد: خانم هاشمی در این زمان تحت فشارهای روحی سنگینی بودند و هنوز از اتفاق‌های بدی که برایشان افتاده نتوانستند صحبت کنند، اما با ایمان به خدا و روحیه مقاومی که داشتند و همچنین دعای خیر مردم آزاد شدند.

وی درباره اینکه خانم هاشمی از این پس مشکلی بابت ورود و خروج به آمریکا و ایران ندارد، گفت: به دلیل اینکه او هیچ جرمی نشده به عنوان یک شهروند آمریکایی می‌تواند وارد این کشور شود و بعید به نظر می‌رسد که آمریکا دوباره این حماقت و افتضاح سیاسی را مرتکب شود و بخواهد دوباره دست به چنین کاری بزند. ولی به هر حال از این دولت و رژیم که رفتارهای محاسبه نشده‌شان بسیار زیاد است هیچ چیز بعید نیست.

مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی‌وی که ۱۱ روز به دلایلی نامشخص در زندانی در آمریکا بازداشت شده بود، پس از آزادی شامگاه چهارشنبه (۱۰ بهمن ماه) وارد ایران شد.

انتهای پیام/