به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمدعلی جلیلی، دبیر پنجمین جشنواره تئاتر پلاک سرخ از انتشار فراخوان جشنواره تئاتر پلاک سرخ خبر داد و گفت: شرکت کنندگان برای رقابت در ایام دهه مبارک فجرآماده می شوند.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش «الف» که شامل تئاتر صحنه‌ای و خیابانی،‌نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی است و بخش «ب» شامل استندآپ کمدی و نویسندگی، استندآپ کمدی و نقالی و پرده خوان یاتس.

جلیلی با اشاره به اینکه در بخش «الف» تا پایان سال و بخش «ب» تا ۱۵ اسفند مهلت ارسال آثار دارند، افزود: این جشنواره در سطح ناحیه مالک اشتر برگزار می‌شود و چون این ناحیه پیشینه مناسبی در برگزاری جشنواره تئاتر و فعالیت‌های هنری دارد، خیلی از بسیجیان اعلام آمادگی برای حضور در هر دو بخش جشنواره را دارند.

معاون فرهنگی ناحیه مالک اشتر گفت:‌ بخش استند آپ کمدی یک حرکت تازه و نو است با این حال موضوع و محتوا تا به حال استندآپ کمدی برگزار نشده بود چرا که موضوعات جشنواره در مورد مسائل و دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: هنرمندان تلاش خواهند کرد نقدها و دستاوردهای انقلاب و ایستادگی مردم در برابر سلطه استکبار و همچنین تلاش‌های مذبوحانه دشمنان انقلاب را به صورت استندآپ کمدی و نقالی و پرده خوانی به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/