به گزارش پایگاه خبری ربیع، مسعود مهدی زاده مقدم در نشستی مطبوعاتی به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۶ طرح صنعتی با اشتغالزایی برای ۵۸۱ نفر و سرمایه گذاری ۳۴۵ میلیارد ریال در شهرک های صنعتی چرمشهر، کلات، ماشین سازی، چناران، کاویان، تربت جام، گناباد، عطار نیشابور و بردسکن به بهره برداری می رسد.

مهدی زاده تصریح کرد: همچنین طی دهه فجر هفت پروژه عمرانی در حوزه زیرساختی شامل برق، راه و ابنیه و روشنایی با هزینه ۳۰ میلیارد ریال در شهرکها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی عنوان کرد : امسال ۱۷۲ قرارداد با سرمایه گذاران برای راه اندازی واحد صنعتی منعقد و ۷۲ هکتار زمین واگذار شد، همچنین ۵۹ طرح با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۹۸۱ نفر در شهرکها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری رسید. همچنین امسال ۱۱ واحد کارگاهی آماده و مجهز در شهرکها و نواحی صنعتی استان به سرمایه گذاران واگذار شد، ضمن اینکه از ۲۸۷ واحد کارگاهی اماده در استان تاکنون ۲۷۲ واحد در شهرکها و نواحی صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۶۷، سه شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان وجود داشت که این تعداد امروز به ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی رسیده که در ۴۰ مورد از آن زمین برای راه اندازی واحد صنعتی در حال واگذاری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی بیان کرد: اراضی تحت اختیار شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.

وی اذعان داشت: ۲ هزار و ۵۶۹ واحد واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحدهای صنعتی ، ۲۳ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند