به گزارش پایگاه خبری ربیع، همایش روابط عمومی و پایداری ملی، با حضور سردار جلالی، رئیس پدافندغیرعامل کشور، اساتید دانشگاه و مدیران ادارات روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در محل سالن همایش‌های پژوهشکده وزارت نیرو برگزار شد.

امین بابایی، سرپرست اداره کل روابط‌‌ عمومی استانداری تهران در این همایش، ضمن اشاره به فضاهای رسانه‌ای کنونی، اظهار داشت: جنگ رسانه‌ای، به نوعی جنگ ادراکی محسوب شده و تلاش بر این است تا مخاطب دچار سردرگمی و ابهام شود.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که جنگ رسانه‌ای، با هدف اولویت‌بخشی به تحلیل‌های سیاسی بوده و از این رهگذر در صدد دامن زدن به مسائل سیاسی است.

بابایی با بیان اینکه مدیریت ارتباط با رسانه‌ها، باید مبتنی بر تعهد و تعامل دوسویه باشد تصریح کرد: بسیاری از شایعات ناشی از کمبود اطلاعات مردم است و در این بین، نقش روابط‌ عمومی، هوشمند و راهگشا است و باید بین تقاضا و عرضه اطلاعات تعادل برقرار شود و در غیر این صورت شایعات در جامعه افزایش خواهد یافت.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران خاطرنشان کرد: روابط‌ عمومی انتقاد پذیر، به روز، صادق، مفید و واقع گرا از اصول روابط خوب با رسانه ها است. روابط عمومی خوب، یعنی پاسخگو بودن به تمام خبرنگاران با هر طیف سیاسی و باید این مسئله را مبنا قرار دهیم.

بابایی با تاکید براینکه روابط‌ عمومی‌ها باید در زمان وقوع بحران، سریع و کامل اطلاع رسانی کنند گفت: در حوزه پدافند غیرعامل، رسانه‌هایی موفق هستند که سواد و تخصص ارتباطات را به زبانی ساده برای مردم درونی سازی کنند.

سرپرست روابط عمومی استانداری تهران یادآور شد: روابط عمومی‌ها باید با اثرگذاری در حوزه محتوا ورود کنند. شفاف سازی از سوی روابط‌ عمومی‌ها می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند و برای این اساس پدافند رسانه‌ای شامل دفاع از تولید ملی و مقابله با تهدیدات رسانه‌ای دشمن است و بنظر می‌رسد در تدوین طرح‌های توسعه‌ای باید از ظرفیت رسانه‌ها برای فرهنگ سازی طرح‌ها بهره بیشتری گرفت.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: همگرایی رسانه‌ای، اقناع سازنده مدیریت تولید محتوا و شناسایی و پیش بینی اقدامات رسانه‌ای دشمن از اصول اساسی نظام جامع پدافند رسانه‌ای است.

امروز تنوع رسانه‌ها با بهره‌گیری از ابزارهای نوین فناوری، روندی فزاینده داشته و سرعت انتشار اخبار در حد فوق‌العاده‌ای افزایش یافته است.