به گزارش پایگاه خبری ربیع، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فلاورجان گفت: ۹۷ فقره تسهیلات اشتغالزایی با اعتبار دومیلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان در زمینه های صنفی، کشاورزی، خدماتی، دامداری، صنعتی و مشاغل خانگی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد.

حمید رضا طاهری از حمایت یک هزار و۲۰۵ خانوار از ابتدای سالجاری خبرداد وافزود : پنج هزار و۹۸۹خانوار تحت حمایت این نهاد قراردارد که ازابتدای سالجاری یک هزار و۲۰۵ خانواربه این آمار اضافه شد واز این تعداد چهارهزار و۵۴۳ خانوارمعیشت بگیر ، ۷۲۰ خانوارتبصره ۱۴ (فقط مستمری بگیر تاپایان سال) و ۷۲۶ خانوار براساس نیازسنجی موردی که ۶۴ درصد جامعه هدف را زنان سرپرست خانوار، ۹۰۰ نفردانش آموز و یکصد و۶۰ نفر دانشجو را شامل می شود.

طاهری به ارائه آموزشهای فنی وحرفه ای به ۳۷۶ مددجوی تحت حمایت اشاره کرد و گفت : طبق انعقاد قرارداد با مرکز فنی وحرفه ای و اداره میراث فرهنگی این شهرستان به ۳۷۶ مددجو آموزشهای فنی وحرفه ای ارائه شد که ضمن اشتغال پایدار از مزایای تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد بهره مند می شوند.

به گفته وی سه هزار۲۰۰ حامی حمایت ایتام و محسنین رابرعهده دارند که باکمک خیرین هزینه های تحصیلی و درمان ایتام و فرزندان طرح محسنین که سرانه هریتیم ایتام ۲۷۰ هزارتومان و هریتیم طرح محسنین یکصد و ۲۳ هزارتومان درماه پرداخت می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فلاورجان افزود : محسنین به کسانی اطلاق می شود که دارای سرپرست هستند اما سرپرست آنها از کارافتاده یابه دلایلی از عهده توانایی مخارج زندگی برنمی آید.

وی ارائه آموزش به یک هزار و۷۴۴ نفر در قالب آسیبهای اجتماعی شامل مهارتهای زندگی، مهارتهای زوجین در شرف ازدواج ونوعروسان، زنان سرپرست خانوار را اشاره کرد.

به گفته طاهری۸۱ مورد تعمیرات وهشت مورد خرید واحداث مسکن مددجویان تحت حمایت با صرف اعتبار ۳۲۹ میلیون تومان اجرا شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فلاورجان پرداخت یک هزار و یکصد و ۴۰ فقره کمک بلاعوض به خانواده های تحت پوشش و غیره با توجه به نیاز آنها، پرداخت یکصد و۲۶ مورد جهیزیه به نوعروسان با اعتبار چهارمیلیون تومان و ۳۷ مورد هدیه ازدواج به دامادها با صرف اعتبار یک میلیون تومان و تحویل سبد غذایی سوء تغذیه امداد به یکصد و۵۰ کودک زیرپنج سال را از خدمات این نهاد عنوان کرد.

طاهری از بهره مند ی یک هزار و۶۴۳نفر از حق بیمه تأمین اجتماعی کمیته امداد خبرداد وگفت: آقایان با ۶۰ سال سن و ۱۰ سال پرداخت بیمه وخانمها با ۵۵سال سن و۱۰ سال پرداخت بیمه می توانند از مزایای مستمری بیمه تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

وی همچنین دوهزارنفرمددجو تحت پوشش بیمه درمانی کمیته امداد را مورد اشاره قرارداد وافزود: برای این مددجویان با استفاده از کارت درمانی طرف قرارداد کمیته امداد تمامی مراحل درمانی از ویزیت تا فرانشیز ، دارو، رادیولوژی وسونوگرافی وغیره بصورت رایگان انجام می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فلاورجان درسالجاری پنج هزار و۵۶۸ مورد بازرسی از خانواده های تحت حمایت بعمل آمد که یک هزار و۶۱۵ مورد درخواست جدید پذیرش شد.

به گفته طاهری یکصد و۹۵ نفربه مشهد مقدس و۸۲ نفرپیاده روی اربعین که درمجموع ۵۹۹ نفر با مشارکت خیرین به اردوهای مشهد مقدس، قم، جمکران، راهیان نور وکربلا (پیاده روی اربعین) اعزام شدند.