به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، حسن پارسی پور اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سند توسعه تعیین اولویت‌های منطقه‌ای است که موجب می‌شود تکلیف کاری مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و حتی دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستاها مشخص باشد.

وی افزود: با توجه به تأکیدات استاندار خراسان شمالی مبنی بر ارائه سند توسعه استان و اعلام مهلت ده روزه، با تلاش‌های شبانه‌روزی تمام نیروهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان این سند در مدت ۹ روز با نگاه مطالعاتی ارائه شد و فقط نهایی کردن آن باقی‌مانده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیش‌نویس سند توسعه استان در اختیار فرمانداران قرار گرفت تا در مدت سه روز نقاط ضعف این سند را به‌ویژه در بخش برش‌های شهرستانی، شناسایی و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را عملیاتی‌تر کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکید استاندار، اکنون با جمع‌بندی نظرات فرمانداران درصدد کسب نظر دانشگاهیان، فعالان بخش خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد و نخبگان استان هستیم و درنهایت با اعلام نظر استاندار، این سند پیش از پایان ماه جاری، نهایی و رونمایی می‌شود.

پارسی پور بابیان این‌که در سند توسعه نگاه‌ها از بودجه محوری به سمت برنامه محوری خواهد رفت، افزود: اگر برنامه‌های توسعه منسجم باشد، بودجه هم در راستای تحقق اهداف، کمک‌های شایانی خواهد کرد و از یک سو تنوع دارایی‌های مادی و انسانی در این استان بالاست لذا نیازمند یک وفاق در منابع هستیم.

وی اظهار داشت: هنر مدیریت و برنامه‌ریزی این است که حداکثر استفاده را از منابع محدود داشته باشیم، بنابراین نیازمند کادر مطالعاتی قوی با مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی بابیان این‌که در سند توسعه استان ظرفیت تمامی بخش‌ها برای توسعه با توجه به نتایج مطالعات آمایش سرزمین دیده‌شده است، افزود: ویژگی‌های کلان جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان و تدوین سند توسعه شهرستان‌ها به‌عنوان دو بخش مهم در این سند دیده‌شده است.

انتهای پیام/