به گزارش پایگاه خبری ربیع، این تبلت در رده بندی بهترین تبلت های سال ۲۰۱۸ قرار گرفت و تصمیم به بررسی تخصصی تر آن گرفتیم. نرم افزار به روز شده و سخت افزار قوی این تبلت می تواند یکی از رقبای محصولاتی مانند آیپد ۹.۷ لقب گیرد.

صفحه نمایش

این تبلت در بازار ایران نیز موجود بوده و رده قیمتی ۵-۶ میلیون دارد، قیمتی که پیش از این با آن می توانستید یک لپ تاپ بخرید را اکنون باید صرف خرید یک تبلت کنید! البته این تمام ماجرا نیست و به جز قیمت بالا، این تبت ویژگی های جذابی نیز دارد. از ویژگی های این تبلت می توان به صفحه نمایش ۹.۷ اینچی با کیفیت ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ مشابه با آیپد پرو اشاره کرد که  دارای اسکرین IPS با کیفیت ۲K است که از تکنولوژی ویژوال مستر استفاده می کند. همچنین آن دارای اسکنر اثرانگشت و یک اسلات میکرو SD برای ذخیره سازی و یک پورت USB-C برای شارژ سریع است.

مشخصات فنی

قاب باریک این تبلت به جذابیت آن افزوده است. ضخامت ۵.۸ میلی متری این محصول باریک تر از آیپد است و در طراحی آن از اپل الهام گرفته شده است. نسبت صفحه نمایش آن ۴:۳ است که به طور طبیعی ان را از دیگر رقبا متمایز کرده است. پردازنده این تبلت هشت هسته ای ۲.۱ گیگاهرتری با ۴ گیگابایت رم و سیستم عامل مارشمالو است. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک باتری با ظرفیت متوسط نیز از دیگر ویژگی های این تبلت هستند.نقد و بررسی تبلت جدید ایسوس ZenPad 3S 10

قرارگیری کلیدها

در لبه بالایی این تبلت، سوکت هدفون ۳.۵ میلی متری وجود دارد که می تواند خروجی صدای Hi-Res را پخش کند. در حالی که لبه پایینی این محصول دارای پورت USB نوع C و دو بلندگوی NXP Amp وجود دارد. نکته منفی که به ایسوس در این خصوص وارد شد موقعیت بد اسپیکرها بود که بهتر بود ایسوس در این خصوص تجدیدنظر کند، چرا که یکی از آنها در حین قرارگیری در دست پوشانده می شود. همچنین این تبلت بسیار سبک وزن است و تنها حدود ۴۳۰ گرم وزن دارد.

جمع بندی

نکته های مثبت

  • صفحه نمایش با کیفیت ۲K
  • پشتیبانی از سیستم صوتی Hi-Res
  • تراشه سریع

نکته های منفی

  • طول عمر متوسط باتری
  • کیفیت ساخت هم ایراداتی دارد
  • موقعیت اسپیکرها در جای ضعیف قرار دارد

این تبلت دارای طراحی شبیه اپل است، اما کیفیتی مشابهی ندارد. با این حال به دلیل سیستم عامل اندرویدی انعطاف پذیری خوبی از خود نشان می دهد و صفحه نمایش QHD دارای کیفیتی فوق العاده و از نظر صوتی نیز قوی است. میزان قدرت و حافظه ذخیره سازی قابل ارتقای این تبلت بیشتر از چیزی است که انتظارش را داریم. تنها نکته منفی آن طول عمر باتری است.