به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به اهمیت علم و سخنگویی با دانش اظهار کرد: افراد برای صحبت کردن باید علم داشته باشند و بدون علم سخن گفتن سخنان بیهوده و باطل است.

وی با هشدار نسبت به عرفان‌های نوظهور در جامعه گفت: جوانان باید نسبت به این سخنان و افراد آگاهانه رفتار کنند و در دام آنها اسیر نشوند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به سالروز ولادت حضرت عیسی تصریح کرد: اروپایی‌ها جشن ولادت حضرت عیسی را می‌گیرند اما به عیاشی می‌پردازند و متأسفانه برخی ایرانیان مسلمان نیز در برگزاری جشن کریسمس تبعیت می‌کنند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه حضرت عیسی مظهر مهر و محبت و عشق و مظلوم نوازی بوده است افزود: اروپایی‌ها امروز غارت و کشتار و نابودی انجام می‌دهند و اینها را سوغات غرب کردند و در همین حال ادعای پیروی از مسیح را دارند و اخلاق و معنویت را نشانه گرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اتفاقات و فتنه ۸۸ و رویداد ۹ دی این دو حادثه را مهم برشمرد و افزود: فتنه ۸۸ حادثه‌ای فریب‌گر و حماسه ۹ دی اقدام روشنگر در جامعه تلقی می‌شود.

وی در ادامه با تشریح اتفاقات ایجادشده در فتنه ۸۸ اظهار کرد: فتنه ۸۸ سیاسی و جناحی نبودند بلکه واقعیتی برای زمین‌گیر کردن انقلاب بود.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر عدم فراموشی فرازوفرودهای انقلاب گفت: ۴ تغییر در برنامه فتنه ۸۸ ثبت‌شده است که تغییر در باور مردم به رأی دادن، تغییر افکار مردم و مشغول سازی آنان، مخدوش کردن انتخابات و همچنین نشان گرفتن سلامت انتخابات و درنتیجه تغییر ساختار نظام ازجمله برنامه‌های فتنه ۸۸ بود.

خطیب جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: نمایندگان در بودجه‌ریزی‌های کشور به حمایت از امر پژوهش و فناوری و توجه به این حوزه بپردازند و اعتبارات آن را افزایش دهند.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ورود بسیج به عرصه کنترل و نظارت بر بازار تصریح کرد: باید همه کمک کنیم تا نابه‌هنجاری‌های بازار رفع شود و مردم اذیت نشود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین با تذکری نسبت به متولیان فرهنگی و ارشاد در استان گفت: کسی با برگزاری جشن و تئاتر مخالف نیست اما پیش از اکران عمومی باید نظارت‌های لازم و ممیزی مربوطه جهت جلوگیری از ایجاد تنش انجام شود.

وی در انتها از رئیس‌جمهور خواست تا بدهی خود به مردم خراسان شمالی مبنی بر تکمیل جاده بجنورد به جنگل گلستان را هر چه سریع‌تر انجام دهد و به بهره‌برداری برساند.

انتهای پیام/