به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، سردار علیرضا مظاهری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح زمستانه پلیس راهور از امروز در کل کشور آغاز و تا ۲۲ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: در حوزه پلیس‌راه خراسان شمالی در چهار گردنه امین‌الله، اسدلی، جوزک و گردنه ترکمن استقرار خواهیم داشت و همچنین ۷ تیم خودرویی پلیس‌راه در راهدارخانه‌ها به همراه تیم‌های امداد و نجات، راهدار و بحران، امداد خودرو، آتش‌نشانی و اورژانس که با اجرای مأموریت خواهند پرداخت.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر آن قرارگاه پلیس‌راه و ۶ پاسگاه پلیس‌راه استان را در مدت اجرای طرح با بهره‌گیری از ۴۷ تیم خودرویی نسبت به همه راه‌های مواصلاتی اقدام خواهیم کرد که در قالب ۳۶ تیم گشتی روزانه و به‌کارگیری ۱۳۵ نفر در حوزه پلیس‌راه است.

مظاهری همچنین بیان داشت: طبق سال‌های گذشته همه دستگاه‌های خدمات رسان در این طرح کمک‌حال ما هستند.

وی با اشاره به کمبود اتوبوس کمکی گفت: بعضی از اتوبوس‌ها به دلیل نقص فنی درراه می‌مانند و مسافرین سرگردان می‌شوند و زمانی که با دوستانمان تماس می‌گیریم اتوبوس آماده ندارند و خواهش دارم که برای این مسئله چاره‌اندیشی شود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی د ادامه به مطرح کردن توصیه‌های پلیس‌راه خراسان شمالی در اجرای طرح زمستانه پرداخت و توضیح داد: در این شرایط جوی از تردد کامیون‌های کشنده در مناطق کوهستانی به جهت جلوگیری از انسداد راه و ایجاد حادثه جلوگیری خواهیم کرد و با کمک صداوسیمای استان نسبت به اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌ها اقدام خواهیم کرد.

مظاهری همراه داشتن زنجیر چرخ است در همه خودروها را با شروع طرح الزامی عنوان کرد و بیان داشت: چنانچه زنجیر چرخ همراهشان نباشد اعمال قانون خواهند شد و به رانندگان توصیه می‌شود که قبل از سفر بازدید کامل از خودروهایشان داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات ایمنی، بخاری و چراغ‌ها اطمینان حاصل کنند و مسافران ابتدا از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند و بعد سفر خود را شروع کنند.

وی همچنین از اجرای طرح زمستانه درون‌شهری خبر داد و افزود: هم‌زمان با همین طرحی که در حوزه پلیس‌راه انجام می‌شود طرح زمستانه خود را حوزه پلیس راهور درون‌شهری نیز انجام خواهیم داد و ۲۳ تیم خودرویی را در داخل شهرهای استان به‌کارگیری خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: ۱۹ تیم موتوری و ۳ تیم کنترل نامحسوس و ۷۸ نفر نیز گشت‌های پیاده به‌کارگیری خواهند شد را خواهیم داشت و درمجموع در حوزه پلیس راهور درون‌شهری ۱۹۸ نفر را به‌کارگیری خواهیم کرد.

وی همچنین از شهرداری تقاضا کرد در بحث دپو شن اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکل خاصی نداشته باشیم.

مظاهری به بیان عملکرد و آمار ۸ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ سخن گفت و افزود: در ۸ ماه اول سال ۹۶، تعداد ۱۵۹ فقره فوتی داشتیم که در سال ۹۷ به ۱۲۶ فقره کاهش پیدا کرد و کاهش ۲۱ درصدی را داشتیم.

وی ادامه داد: متوفیان جاده‌ای در سال ۹۶، ۲۰۵ نفر بود و امسال به ۱۴۹ نفر کاهش‌یافته و ۵۶ نفر کمتر کشته شدند و کاهش ۲۸ درصدی داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین گفت: تصادفات جرحی ۱۱۷۳ بود که به ۱۳۰۲ مورد افزایش داشت یعنی ۱۱ درصد شد کرد و همچنین تعداد مجروحین از ۱۶۱۹ نفر به ۱۷۱۱ نفر افزایش یافت که ۶ درصد افزایش داشته است و درمجموع تصادفات ۱۷ درصد افزایش داشت.

مظاهری تعداد فوتی‌های سال ۹۶ را ۴۰ فقره در تصادفات درون‌شهری و راهور عنوان کرد که در سال ۹۷ به ۳۰ فقره یعنی ۲۵ درصد کاهش پیداکرده است و متوفیان در داخل شهرها نیز در سال ۹۶، ۴۱ نفر بود که به ۳۰ نفر کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: تصادفات جرحی از ۱۹۷۸ فقره به ۱۸۹۱ فقره کاهش و مجروحان در داخل شهر از ۲۴۳۴ نفر در سال ۹۶ به ۲۲۳۴ نفر در سال ۹۷ رسید یعنی ۲۰۰ نفر کمتر مجروح شدند و کاهش ۸ درصدی را شاهد بودیم و تنها افزایش در حوزه خسارتی بود که از ۱۴۴ به ۳۰۰ فقره افزایش‌یافته و درمجموع متأسفانه تصادفات ۲ درصد افزایش داشت.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در یک نگاه کلی بیان کرد: در سال ۹۶ فقره فوتی‌ها هم در برون‌شهری و هم درون‌شهری ۱۹۹ فقره بوده و در سال ۹۷، ۱۵۶ فقره یعنی ۴۰ فقره کمتر و ۲۹ درصد کاهش و متوفیان از ۲۴۶ به ۱۷۹ نفر رسید و این یعنی ۶۷ نفر کمتر کشته شدند کاهش ۲۸ درصدی را شاهد بودیم.

مظاهری افزود: تصادفات جرحی در کلیت افزایش داشته و از ۳۱۵۱ مورد به ۳۱۹۳ مورد رسیده و مجموعاً ۱ درصد افزایش‌یافته است.

وی همچنین گفت: درمجموع تصادفات افزایش داشته و از ۴۱۲۴ فقره تصادف به ۴۴۹۳ فقره رسیده است که افزایشی ۹ درصدی داشته است.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳