به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد ، محمد هاشمی مقدم پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت‌اسناد خراسان شمالی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در مجموعه ثبت‌اسناد کشور اظهار کرد: سازمان ثبت‌اسناد در صد سالگی خود کاملاً سنتی اداره می‌شود و کاغذها، پرونده‌ها و بایگانی‌ها در تمام دفاتر انباشته‌شده بودند که روزبه‌روز در حال افزایش بود.

وی راهبرد سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور پس‌ازاین موضوع را استفاده از نوآوری و فن‌آوری در امور خود عنوان کرد و افزود: این راهبرد برای خروج از وضعیت سنتی و همچنین ارائه خدمات بهتر به مردم انجام شد.

معاون امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور وجود صف مرمد در شرایطی همچون توزیع ارزاق عمومی پس از ۴۰ سال را خارج از شایستگی مردم دانست و گفت: مردم پشتوانه نظام و قوام آن هستند که باید در راستای اهداف مهم هر مجموعه خدمت به مردم به تسهیل شود.

وی خدمات فعلی سازمان ثبت‌اسناد به مردم را نزدیک به صد در صد الکترونیکی ارزیابی کرد و افزود: تمام اسناد به‌صورت اسکن شده و املاک نیز با تصویربرداری در حال انجام است.

هاشمی مقدم کاهش زمان استعلام‌ها در عرصه‌های گوناگون را ازجمله نتایج دیگر به‌روزآوری امور دانست و افزود: تلاش‌های زیادی تاکنون در عرصه‌های مختلف انجام‌شده اما در موضوع اجرای کاداستر مضیقه‌هایی ایجادشده که باید رفع شود.

وی با تشریح این موضوع گفت: قانون کاداستر با پیگیری های سازمان ثبت‌اسناد در مجلس به تصویب رسید و بنابراین بود که با اجرای کامل این طرح تمام زمین‌های کشور در سیطره طرح کاداستر باشد و درنتیجه آن کوه خواری‌ها، زمین‌خواری‌ها و دریا خواری‌ها به‌پایان برسد که متأسفانه در تأمین اعتبارات این طرح انحراف ایجاد شد.

معاون امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور ادامه داد: عده‌ای شعار مبارزه با زمین‌خواری و کوه خواری را می‌دهند اما در اجرای قانون مصوب آن مبنی بر هزینه تمام درآمدهای آن در همین طرح انحراف ایجاد کرده و به‌جای دیگری اعتبارات را می‌دهند.

وی در انتها از نمایندگان مجلس و سایر مسئولان کشوری درخواست کرد تا در بودجه ۹۸ از این انحراف جلوگیری شود تا سازمان ثبت‌اسناد برای اجرای این طرح از حالت دست‌بسته خارج‌شده و تمام‌قد به اجرای آن تا پایان زمان ۵ ساله آن اقدام کند.

انتهای پیام/