به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، خلیل عاقبتی  اظهار کرد: با توجه به اینکه  در چند سال اخیر شهرستان اسفراین دچار خشکسالی پی‌درپی بوده در این راستا جهاد کشاورزی این شهرستان نسبت به اصلاح الگو کشت در سطح مزارع اقداماتی را انجام داده و گیاهان کم آب طلب را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه گیاه زعفران با حداقل آب می‌تواند عملکرد مناسبی برای کشاورزان و روستائیان داشته باشد گفت: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان اسفراین به مقدار ۳۲۱ هکتار می‌باشد که از این مقدار ۲۲۰ هکتار بارور و الباقی غیر بارور بوده که پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار امسال مقدار ۵ کیلوگرم زعفران خشک برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین از کشاورزان خواست در هنگام برداشت محصول زعفران مسائل بهداشتی و تمیز جمع‌کردن آن را رعایت نمایند و قبل از بخواب رفتن گیاه زعفران کودهای ریزمغذی و کامل به‌صورت محلول‌پاشی داشته باشند که با رعایت این موارد هم محصول باکیفیت برداشت خواهند کرد و هم کمیت محصول آنان نیز افزایش خواهد داشت.

عاقبتی افزود: سال گذشته مقدار ۷۵۰ کیلوگرم زعفران از سطح ۱۵۰ هکتار برداشت شد که پیش‌بینی می‌شود امسال تا پایان برداشت محصول زعفران مقدار ۱۱۰۰ کیلوگرم از سطح ۲۲۰ هکتار برداشت شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان افزایش داشته است ایجاد یک کارگاه فراوری محصول از ضروریات می‌باشد که اگر احداث این کارگاه عملیاتی شود به افزایش درآمد کشاورزان کمک شایانی خواهد شد.

انتهای پیام/