به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد آیین گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی با مشارکت بخش خصوصی روز گذشته در بجنورد و در یکی از کتاب‌فروشی‌های این شهر با حضور برخی از مسئولین برگزار شد.

در این مراسم که به‌صورت سخنرانی و برگزاری برنامه‌هایی ازجمله نمایش، معرفی کتاب و همچنین نواختن موسیقی سنتی بود کتاب‌های مختلفی معرفی شد و مردم با کتاب‌های گوناگون آشنا شدند.

منیره صادقی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در حاشیه این مراسم  اظهار کرد: بیست و ششمین دوره هفته کتاب در خراسان شمالی با حضور کودکان و نوجوانان برگزار شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ای تحت عنوان کتاب نوش که با اشعار سراسری حال خوش خواندن برای هفته کتاب‌خوانی جمهوری اسلامی ایران انتخاب‌شده برگزار شد و انشا الله در جای‌جای استان حتی نقاط مرزی استان برای توسعه فرهنگی و عشاییِ فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی درباره فعالیت‌های کانون فکری گفت: با توجه به اهمیت مطالعه در سبک زندگی و در فرهنگ‌سازی در تقویم، هفته‌ای را با عنوان کتاب و کتاب‌خوانی داریم و برنامه کتاب نوش یا مهراوه تمرین در سایه‌ی کتاب با همکاری شهر کتاب و بخش خصوصی در حال برگزاری است و برنامه‌هایی که در این هفته به شکل نمادین برگزارشده و هدف فرهنگ‌سازی برای عشای مطالعه در بین خانواده‌هاست.

صادقی ادامه داد: افتتاح انجمن ادبی حوزه نوجوان را در بجنورد داریم که بانام انجمن ادبی آفرینش بجنورد در این هفته کلید می‌خورد، دیدار با شاعران کودک و نوجوان دیروز باخانم سعیده موسوی زاده از شاعران و داستان نویسان کودک و نوجوان برگزار شد.

وی افزود: ویژه‌برنامه کلوچه‌ی شیرین را داریم که در این ویژه‌برنامه دوستان و همکاران در جای‌جای شهر و خیابان‌های مختلف حاضر می‌شوند و در آنجا به کتاب‌خوانی و معرفی کتاب و عشای فرهنگ مطالعه می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با اشاره به دیگر فعالیت‌های کانون بیان کرد: بخصوص در این هفته اهدای کتاب به روستاها را در دستور کار داریم و از هر شهرستان ۵ مدرسه در روستاهای مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته معرفی کنند تا بتوانیم این مدارس را تجهیز کنیم و برای آن‌ها کتابخانه ایجاد کنیم که علاوه بر توسعه فرهنگ مطالعه هدف توسعه عدالت فرهنگی نیز هست.

صادقی در ادامه گفت: از برنامه‌هایی که امروز برگزار می‌کنیم می‌توان به افتتاح کافه کتاب از مدارس حصار گرمه خان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سراسر کانون پرورشی فکری به شکل نمادین، تئاتر، غصه گویی، نمایش عروسکی، تئاتر کوچک، نمایش کتاب، کارگاه‌های ادبی و شعر، نقاشی، سفال و تمام فعالیت‌های چندگانه‌ی کانون که با محوریت کتاب در حال برگزاری ست اشاره کرد.

انتهای پیام/