به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، امان اله مقنیان اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور پیوند اعضا در سه رشته بدمینتون، تنیس روی میز و دومیدانی در شهرهای زنجان، قزوین و تهران در تیرماه برگزار شد و محمد شیرزاد در رشته بدمینتون، فاطمه عطار در رشته تنیس روی میز و علی نورمحمدی در رشته دوومیدانی توانستند حائز رتبه اول شوند.

وی در ادامه افزود: این سه ورزشکار استان با کسب مقام اول و درخشش در این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت شدند و خبر این دعوت روز گذشته از سوی فدراسیون اعلام‌شده است.

دبیر هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان شمالی تصریح کرد: محمد شیرزاد از قبل نیز در اردوی تیم ملی بوده و اما فاطمه عطار و علی نور محمدی برای نخستین بار است که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

مقنیان در ادامه گفت: این اردو ۵ روزه و به میزبانی رامسر برگزار خواهد شد و از ۱۵ آذرماه آغاز می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: ورزشکاران اگر عملکرد خوبی در اردوها داشته باشند به مسابقات جهانی پیوند اعضا در تابستان ۲۰۱۹ به میزبانی نیوکاسل انگلستان اعزام خواهند شد.

دبیر هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان شمالی همچنین از احتمال حضور دو ورزشکار دیگر استان در اردوی تیم ملی خبر داد و گفت: دو بازیکن دیگر استان نیز پشت خط دعوت به اردوی تیم ملی هستند و در حال پیگیری هستیم.

مقنیان تصریح کرد: ما در ابتدا روی خانواده‌ها کار و متقاعدشان می‌کنیم که ورزش به درد فرزندانشان می‌خورد سپس استعدادیابی انجام می‌شود و بچه را به رشته‌ای سوق می‌دهیم که به دردش می‌خورد چراکه بیماران پیوند اعضا هر ورزشی را نمی‌توانند انجام دهند.

وی همچنین توضیح داد: فاطمه عطار ۱۶ ساله و شیرزاد ۱۷ سال است و در عرض دو سال به اردوی تیم ملی رساندیم و علی نور محمدی اولین بار است که دویده ولی فیزیک بدنی آن‌قدر خوبی داشته که اجازه داده در پرتاب نیزه قهرمان کشور شود.

دبیر هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان شمالی مشکلات مالی را در رأس مشکلات هیات عنوان کرد و افزود: همه هیات ها مشکل مالی دارند و اما هیات ما خاص است، در سایر استان‌ها زمانی که بچه‌ها به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند با اهدای وسایل ورزشی، کفش و یا لباس ورزشی موردتقدیر قرار می‌گیرند اما ما بودجه‌ای برای انجام این فعالیت‌ها را نداریم.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳