به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد،  ابوالقاسم چمن پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بسیج با اشاره به اهمیت و قدردانی از وجود نعمت بسیج اظهار کرد: بسیج نشان از هوشمندی و درایت امام خمینی بود که دستاوردهای نظام را در قالب گفتمان امام و رهبری پیش برد.

وی افزود: با دوراندیشی امام، بسیج مستضعفین شکل گرفت و با مجاهدت همه ایثارگران و هدایت‌های امام و رهبری رشد و شکوفایی بسیج جهان اسلام اتفاق افتاده و امروز در همه مرزهای جغرافیایی تفکر بسیج باور شده و با فرهنگ مقاومت و ایستادگی می‌شود مقابل استکبار جهانی ایستاد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت اسلامی برابر استکبار جهانی شکل‌گرفته و امروز بنا بر اقرار وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی، حماس، حزب‌الله دوم است و این بزرگ‌ترین پیروزی برای جبهه مقاومت اسلامی است.

چمن در ادامه به برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف کارآمدی خود را ثابت کرده و بنا به فرموده رهبر انقلاب، بسیج صداقت و حسن نیت خود را ثابت کرده است و حال بسیج در عرصه محرومیت‌زدایی و سازندگی با تشکیل گروه‌های جهادی نقش‌آفرینی بی‌نظیری ایجاد کرده و در این زمینه کمک به محرومین در بخش‌های مختلف اقتصاد مقاومتی، عمران و آبادی فضایی جدید را رقم‌زده است.

وی افزود: در عرصه جنگ فرهنگی و رسانه‌ای، برای مقابله با استکبار، رسانه‌ها حضور دارند و در شرایطی که استکبار جهانی استراتژی خود را اعلام کرده و آن را فروپاشی از درون و عملیات روانی نام داده، فضای مجازی شبکه‌سازی مردمی بسیج شکل‌گرفته است.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی تصریح کرد: کارآمدی و منزلت بسیج بر کسی پوشیده نیست و در سایه وحدت و تعامل همه اقشار و آحاد مردم، تجلی این وحدت در ۵ آذرماه در مرکز استان و در مراسم حماسه حضور بسیجیان خواهیم دید.

چمن در ادامه به برنامه‌های ویژه‌ هفته بسیج اشاره کرد و ادامه داد: ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان تا ۵ آذر اجرا می‌شود که این فعالیت‌ها در ۱۱ کمیته تخصصی در غالب بیش از ۱۶۰۰ برنامه پیش‌بینی‌شده که اجرا خواهد شد.

وی افزود: بسیج مظهر ایستادگی و پیشرفت است که ایستادگی نمونه بارز آن در دفاع مقدس بود که تمام‌نشدنی است و انقلاب را بیمه کرده و تشکیل جبهه مقاومت اسلامی که استکبار را به‌زانو درآورده است از دیگر موارد آن به شمار می‌آید.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی بیان داشت: حضور آگاهانه و با بصیرت ملت در همه صحنه‌ها، انقلاب را بیمه می‌کند و مواردی مانند  ۹ دی و ۱۳ آبان خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است و از طرفی تحریم‌های ظالمانه استکبار علیه نظام انقلابی را نباید نادیده گرفت و قدردان این صبر انقلابی مردم برای ارزش‌ها بود.

وی پیشرفت‌های کشور طی ۴۰ سال اخیر را مدیون تفکر بسیجی دانست و افزود: بسیج و تفکر بسیجی مظهر پیشرفت در عرصه‌های مختلف همچون پزشکی، دفاعی و هسته‌ای است.

چمن همچنین بسیجیان را کمک حال مدیران دولتی در عرصه‌های مختلف توصیف کرد و ادامه داد: مدیران با باور نسبت به ظرفیت‌های بسیجیان می‌توانند پیشرفت‌های کشور را صدچندان کنند و انکار بسیج بنا به فرموده رهبر انقلاب امر نابخردانه و یا خائنانه است.

وی در انتها تعامل بسیج و مدیران دولتی را امری دارای برکات و ثمره برای مردم دانست و گفت: آمادگی برای کمک بی‌منت برای دولتمردان در جهت خدمت صادقانه وجود دارد.

انتهای پیام/