به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این حادثه مقارن ۰۸: ۲۳ شامگاه سه‌شنبه ۲۶ شهریور در محور آزادراهی کاشان نطنز اصفهان در ۲۵ کیلیومتری نظنز نرسیده به تقاطع بادرود روی داد که متاسفانه منجر به جان باختن ۱۹ نفر از هموطنان سر صحنه تصادف و مصدوم شدن ۲۶ نفر دیگر شد.

بر اساس این گزارش اتوبوس یاد شده از مبدا تهران به مقصد کرمان در حرکت بوده و ۴۴مسافر و خدمه داشته است و تریلی تانکر حامل سوخت نیز از اراک به میبد یزد در حرکت بود که در ساعت ۲۳:۰۸ این حادثه رخ داده است و در بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان، دو سناریو بیانگر وقوع این حادثه را محتمل می‌سازد.
این گزارش حاکی است سناریو اول احتمال بر این می‌رود که راننده تریلی در خط کندرو در حال حرکت بوده و اتوبوس به دلیل عدم توجه به جلو به تانکر برخورد کرده و سناریو دوم اینکه اتوبوس در خط دوم آزادراه  بوده و تریلی در خط اول به صورت ناگهانی به چپ متمایل شده باشد که ضمن عدم توجه کافی توسط راننده اتوبوس، باعث شکل‌گیری تصادف شده است که این بررسی نشان می‌دهد سناریو دوم محتمل‌تر ارزیابی ‌شود.
بر اساس این گزارش  به نقل از عوامل  بررسی کننده حاضر در صحنه وقوع حادثه ، به محض اینکه اتوبوس از سمت پشت به تریلی تانکر حامل سوخت برخورد می‌کند، انفجار صورت گرفته و این انفجار بدلیل سوخت موجود در تانکر بوده است که در بررسی‌های اولیه، علت بروز سانحه، خطای انسانی رانندگان دو وسیله نقلیه درگیر تصادف محرز بوده که نسبت سهم  قصور و سایر عوامل تشدید کننده در دست بررسی می‌باشد.
این گزارش می‌افزاید متعاقب این برخورد صورت گرفته، انفجار صورت می‌گیرد و اتوبوس پس از طی مسافت حدود ۷۰ متر واژگون می‌شود و حریق از جلو اتوبوس به انتهای آن سرایت می‌کند و موجب تشدید حریق می‌شود.
این گزارش حاکی است در دقایق اولیه وقوع حادثه تمامی عوامل کارشناسی ، امدادی و اجرایی در سر صحنه حضور پیدا کرده  و در این میان عوامل راهداری نیز با حضور به موقع نسبت به پاکسازی، ایمن‌سازی محل حادثه تصادف و جابجایی خودروهای درگیر تصادف از سطح رویه راهها نسبت به عادی سازی و روان‌سازی جریان تردد اقدام کرده‌اند.
برابر بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته هر دو راننده تریلر تانکر و اتوبوس داری صلاحیت‌های شغلی لازم و  مدارک رسمی از قبیل مدارک دوره‌های آموزشی ، بارنامه ، صورت وضعیت و معاینه فنی معتبر  بوده است.
همچنین در بررسی‌های کارشناسی در بررسی علت محیطی ، وضعیت جاده مناسب تشخیص داده شده و جاده یک طرفه دارای سه خط در هر طرف ،دارای شیب شیروانی و شانه مناسب ، رفوژ میانی به عرض ۱۰ متر و شانه ۳ متری، هموار ، سالم و خشک بوده و شرایط جوی نیز صاف گزارش شده است .
بدیهی است با تشکیل جلسات  مکرر از نخستین ساعات بروز حادثه با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط ، موضوع در دست بررسی و همانگونه که اعلام شد با نهایی شدن نتایج و جمعبندی آن توسط پلیس محترم  راهور، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
در پایان  مسئولان و کارکنان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تمامی فعالان و دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای، این سانحه دلخراش را به خانواده‌های داغدار و بازماندگان مسافران و تمامی هم‌میهنان عزیز و ارجمند تسلیت عرض نموده، مراتب همدردی و همراهی با بازماندگان این سانحه را اعلام داشته و از درگاه پروردگار سبحان برای جان‌باختگان طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان و خانواده‌های آنان، صبر و شکیبایی و تندرستی برای مصدومان این حادثه مسئلت می‌نماید.