به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای ، فرامرز مداح عضو هیأت عامل و نماینده تامالاختیار ریاست این سازمان در امور فنآوری اطلاعات و سرمایهگذاری با بیان این مطلب اظهار داشت: بدنبال طرح مطالبات رانندگان در خصوص ایجاد عدالت نسبی در حوزه تعرفه حمل کالا توسط ناوگان حملونقل جادهای ، کارگروه ویژه اصلاح فرآیندها و مطالبات رانندگان تشکیل و طی هشت جلسه اصلی و ۱۲ جلسه فرعی و ۶۰۰ نفر ساعت زمان کارشناسی با حضور مسئولان ، نمایندگان رانندگان، کامیونداران ، اساتید دانشگاه ، صاحبنظران، شرکتهای مشاورء شاخصهای اولیه تعیین نرخ حمل جادهای بر اساس تن کیلومتر احصا شد و برای تصویب به وزارت راه و شهرسازی و معاونت حمل ونقل این وزارتخانه ارسال شده است که فرآیند تائید شاخصها تکمیل شده است و در ریل تصویب قرار گرفته است.
فرآیند تصویب نهایی تعرفه حمل کالا بر اساس تن کیلومتر در حال تکمیل است
در پی تعیین شاخصهای طرح محاسبه اولیه نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر توسط کارگروه ویژه و ارسال آن برای تصویب به وزارت راه و شهرسازی، جلسه کارشناسی برای تصمیمگیری در خصوص نحوه استفاده از نتایج طرح در معاونت حملونقل این وزارتخانه برگزار و کلیات آن تائید شد.
مداح گفت: محاسبه تن کیلومتر بر اساس عوامل هزینهای (قیمت تمام شده) و نرخ تن کیلومتر با در نظر گرفتن تاثیر تک تک هزینهها در واحد تن کیلومتر و تجمیع آنها صورت گرفته است و این نرخ بدون احتساب سر بار مانند کمیسیون، بیمه مسئولیت مدنی – تخلیه و بارگیری محاسبه شده است.
وی افزود: در جریان بررسی کارشناسی کلیات طرح تن کیلومتر در معاونت حملونقل وزارت راه و شهرسازی ، دیدگاههای متفاوتی درخصوص چگونگی استفاده از این روش از جمله اجباری یا اختیاری بودن و تعمیم آن به تمامی بارهای حوزه حملونقل جادهای یا تسری آن به بارهای دارای فرآیند مناقصات دولتی و ابلاغ آن از سوی صنف حملونقل و یا سازمانهای متولی مطرح است و انتظار میرود در نشستهای بعدی، در هفته جاری، اجماع لازم در این خصوص ایجاد شود و پس از آن در حیطه ی ابلاغ قرار میگیرد.