به گزارش پایگاه خبری ربیع،  محسن دادخواه، مدرس بسته بندی صنایع دستی در این کارگاه تیراژ پایین، تنوع سایز و طرح، ناآشنایی با سیستم های مدرن بازاریابی و فروش، تعریف نشدن زنجیره تامین کالا و زنجیره فروش و نیاز به استانداردسازی را از جمله موانع و مشکلات بسته بندی صنایع دستی در کشور بیان کرد. وی زیربنای اصلی یک کسب و کار پایدار را پوزیشنینگ دانست و گفت: برندینگ نیز قطره ای از اقیانوس پوزیشنینگ می باشد. دادخواه حفاظت از مبدا تا مقصد، تسهیل حمل و نقل کالا، معرفی کالا وایجاد پل ارتباطی بهتر مشتری با محصول را از کارکردهای اولیه بسته بندی و تسهیل فرایند فروش، تهییج خریداران، معرفی و تعیین جایگاه برند، ماندگار کردن خاطره خرید و استفاده از محصول، تسهیل بازشناسی کالا در فرایند تکرار خرید تعمیق تجربه کاربر از کالا و کمک به ایجاد حس خوب نسبت به کالا را نیز از کارکردهای ثانویه بسته بندی عنوان کرد. مدرس این کارگاه در ادامه آسیب های فیزیکی و شیمیایی، نور و حرارت، رطوبت و آلودگی و عوامل داخلی نظیر سمی بودن یا سمی شدن، آفت پذیری و فاسد شدن را انواع آسیب های صنایع دستی دانست و به بیان راه های پیشگیری از ان آسیب ها پرداخت. …وی بسته بندی ها را به دو دسته بسته بندی ای کارکرد محور و محتوا محور تقسیم نمود و به توضیح هر یک از آنها پرداخت.  … وی متریال های اصلی مورد استفاده در بسته بندی را کاغذ و مقوا، انواع پلاستیک ها، فلزات، چوب و مشتقات، پارچه ها و بافته های مصنوعی، چرم طبیعی و مصنوعی و مواد ترکیبی و چندلایه معرفی کرد. در ادامه این کارگاه به موضوعاتی از قبیل انواع چاپ و معیارهای انتخاب روش چاپ مناسب، معرفی نحوه اجرای چاپ برای هر متریال، فرایند انطباقی با تلفیق سه پارامتر کالا، مواد و چاپ و… پرداخته شد.