به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین ، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین که با حضور نمازگزاران در میعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) گفت: امام حسن عسگری به وظیفه الهی برای ایجاد حکومت و برقراری عدالت همه‌جانبه در برابر تمامی انحرافات زمان خود همواره ایستاد تا اینکه خلفای عباسی به مقابله با آن حضرت پرداختند و با ایجاد محدودیت‌های سیاسی آن حضرت را در فشار و زندان قراردادند.

وی گفت: معرفی امام زمان (عج) به محبان خاص که در اطراف وی بودند از وظیفهٔ اصلی وی بود که این امام همام باظرافت خاصی این وظیفهٔ خطیر و بی‌نظیر را به انجام رساند و موجب زمینه‌سازی ولایت امام عصر (عج) شد.

خطیب جمعه اسفراین در ادامه با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار داشت: تمامی پیامبران الهی و امامان وعده ظهور حضرت مهدی (عج) و تشکیل حکومت جهانی توسط ایشان برای ریشه‌کنی ظلم، جور، فساد و بی‌عدالتی را داده‌اند.

وی بابیان اینکه آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) تداوم نبوت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) است افزود: ولایت، آثار و برکات ولایت حضرت مهدی (عج) باید برای نسل جوان و نوجوان امروز بازگو شود تا معنویت در این نسل رنگ و بوی بیشتری به خود بگیرد.

حجت‌الاسلام محمدیان با تبریک آغاز هفته وحدت گفت: به تدبیر حضرت امام (ره) و اعلام هفته وحدت بین مسلمانان و به برکت انقلاب شکوهمند ایران اسلامی بسیاری از توطئه‌های دشمنان تا به امروز خنثی‌شده تا جایی که امروز شاهد هم‌دلی بسیاری از علمای اهل سنت و شیعه هستیم.

امام‌جمعه اسفراین بابیان اینکه امروز حل مشکلات جهان اسلام با وحدت همه‌جانبه مسلمین محقق می‌شود گفت: اگر نقد و انتقادی هم هست باید در سایه وحدت و تعامل برادرانه باشد و هر کس در هر لباس و یا مقامی باشد بخواهد وحدت‌شکنی بکند خائن به وحدت مسلمین است.

وی به پیروزی حماس و جهاد اسلامی فلسطین علیه رژیم غاصب اسرائیل اشاره کرد و افزود: شلیک موشک‌های حماس و جبهه مقاومت فلسطین ظرف دو روز به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین خسارات سنگینی به صهیونیست‌ها وارد کرد و آنان را در شوک عمیق فروبرد و تمامی محاسبات دفاعی و نظامی آنان را به هم‌ریخت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین در پایان ضمن تشکر از اقدام قاطع دستگاه قضایی در خصوص اعدام ۲ اخلالگر بازار ارز و سکه خواستار تداوم قاطعیت و برخورد دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی شد.

انتهای پیام/