به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، علی‌محمد جهانی ظهر امروز در آیین بزرگداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در خراسان شمالی با اشاره به تحولات اتفاق افتاده برای وضعیت کتابخانه‌های خراسان شمالی طی سه سال اخیر اظهار کرد: دو باب کتابخانه شهری و هشت باب کتابخانه روستایی جهت بهره‌برداری آماده است و طی ماه‌های اخیر کتابخانه مرکزی بجنورد را افتتاح کردیم.

وی وضعیت سرانه فضای کتابخانه‌ای را در رتبه نخست کشور عنوان کرد و افزود: قریب به ۵۰ نفر طی سال جاری در مجموعه کتابخانه‌های استان به‌کارگیری شده‌اند.

محمود ثمینی نیز در این همایش با تأکید بر مطالعه و ایجاد دانایی درگرو این اقدام اظهار کرد: رهبر انقلاب با تأکید بر جامعه فرهنگ و علم به دنبال الگوسازی برای مردم هستند و بسیاری از فرهیختگان پرورش‌یافته ایرانیان است.

وی سرانه مطالعه در خراسان شمالی را قابل‌قبول توصیف کرد و افزود: میزان مطالعه مردم در خراسان شمالی نسبت به سرانه مطالعه کشور بالاتر بوده و عناوین مختلفی در این خصوص کسب کرده است.

فرماندار بجنورد در انتها با تأکید بر حفظ آثار فرهنگی در سطح استان گفت: تمامی اقشار جامعه اعم از جوانان و نوجوانان، ناشنوایان و نابینایان نیز امکان استفاده از کتابخانه‌ها را دارند و می‌توان برای کسب علم به این مراکز مراجعه کنند.

گفتنی است در انتهای این مراسم از کتابداران، کتاب‌خوانان و مسئولان فعال در حوزه کتاب تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/