به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از آستان نیوز، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در حاشیه مراسم شام غریبان امام رضا(ع) بیان کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی موجود در کشور افزایش تعداد زائران چشمگیر بوده‌ که شایسته تقدیر از ایمان و اعتقاد مردم این سرزمین است.

رشیدیان گفت: در ایام پایانی ماه صفر، ستاد خدمات سفر استان با حضور و همکاری آستان قدس رضوی و عضویت تمامی دستگاه‌ها شامل سازمان‌های دولتی، انتظامی، امنیتی، خدماتی و عمومی در ۱۲ کارگروه مشغول ساماندهی خدمات در حوزه‌های مختلف اعم از حمل و نقل در قامت تغذیه و… برای زائران بارگاه منور رضوی بودند.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستگاه‌های مختلف استان، در حوزه حمل و نقل خدمات مناسبی برای زائران ارائه شد که ساماندهی بیش از ۵ هزار اتوبوس برای بازگرداندن زائران در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و اختصاص بیش از ۱۰۰ رام قطار برای بازگشت زائران به سراسر کشور و حدود ۱۸ رام قطار برای بازگشت در مسیرهای حومه‌ای از جمله اقدامات در حوزه حمل و نقل جاده‌ای بوده است.

رشیدیان گفت: طی این ایام مردم خراسان آزمون میزبانی را با سربلندی پشت سر گذراندند؛ به‌طوری که در بین راه، بیش از ۳۲۰ ایستگاه خدماتی و در درون شهر نیز بیش از ۵۰۰ ایستگاه برای خدمات صلواتی توسط مردم ایجاد شد و این خدمات مردمی در ۳۲ خدمت مختلف سازماندهی شد.

وی در خصوص اسکان زائران به ویژه زائران پیاده عنوان کرد: در بیش از ۴۰۰ مدرسه برای کاروان‌های پیاده و هیئات سواره‌ای که به مشهد آمده بودند، خدمات اسکان فراهم شده بود.

رشیدیان درباره خدمات فرهنگی نیز اظهار کرد: در حوزه ارائه خدمات فرهنگی نیز خدمات گسترده‌ای توسط آستان قدس رضوی، حوزه علمیه خراسان، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان‌های مختلف فرهنگی ارائه شد که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز بیش از ۳۰۰ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و نیز ۵ هلی‌کوپتر آماده خدمت‌رسانی بودند؛ همچنین بیش از ۶۷ بیمارستان در استان برای کنترل بهداشت و درمانزائران در حالت آماده‌باش بودند تا خدماتی را درخور زائرین حضرت رضا(ع) ارائه دهند.

رشیدیان همچنین از استقرار نیروهای انتظامی برای تامین امنیت زائران قدردانی کرد و گفت:خوشبختانه امسال با درایت نیروهای انتظامی و امنیتی شاهد تقلیل ۷۰ درصدی تلفات جاده ای بوده‌ایم