به گزارش پایگاه خبری ربیع،هوآوی برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ با شرکت آلمانی Porsche Design برای ساخت یک گوشی تحت لیسانس این برند از سری میت یعنی میت ۹ پورشه دیزاین همکاری کرد؛ Mate RS آخرین گوشی بود که هوآوی با همکاری این برند ساخت و همزمان با معرفی پرچمدار P20 از آن رونمایی کرد.

حال قرار است تا شاهد همکاری دیگری بین این دو شرکت باشیم و به احتمال زیاد میت ۲۰ پروش دیزاین هم زمان با رونمایی رسمی میت ۲۰ رونمایی شود. اطلاعات این گوشی جدید با اسم رمز “Everest” یا “EVR-xxxx” توسط برخی از کارمندان هوآوی به بیرون درز پیدا کرده است. متاسفانه تا این لحظه اطلاعات دقیق‌تری از این گوشی در دسترس نیست و مشخص نیست که این گوشی نسبت به نسخه معمولی میت ۲۰ چه برتری های سخت افزاری دارد؛ اما می‌توان به مواردی که از آن انتظار می‌رود اشاره ای داشت.

با توجه به اطلاعات منتشر شده پرچمدار میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو از تراشه کایرین ۹۸۰، ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی و حداقل ۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند و انتظار می‌رود که نسخه پورشه دیزاین این گوشی دارای رم و حافظه بیشتری باشد. به احتمال خیلی زیاد Mate 20 Porsche Design مانند Mate RS از صفحه نمایش AMOLED و سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایش بهره می‌برد. همچنین در بخش دوربین انتظار می‌رود که این پرچمدار دارای دوربین اصلی ۳ لنزِ با چیدمانی متفاوت نسبت به نسخه‌های ساده این گوشی باشد.

برخلاف نسخه RS انتظار می‌رود که در میت ۲۰ پورشه دیزاین سنسور اثر انگشت دوم از پشت دستگاه حذف شود. همچنین احتمال وجود ناچ بر روی صفحه نمایش این گوشی بسیار کم است و با طراحی صفحه نمایش متفاوتی نسبت به میت ۲۰ های ساده عرضه می‌شود؛ این امکان وجود دارد که هوآوی این گوشی را به شکل تمام صفحه و بدون حاشیه طراحی کند و دوربین جلو و سنسورهای آن را در یک ماژول متحرک مانند آنر مجیک ۲ قرار دهد.

انتظار می‌رود که نسخه جدید گوشی هوشمند پورشه دیزاین شرکت هوآوی هم زمان با گوشی های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو با قیمتی نزدیک به ۲۰۰۰ دلار در تاریخ ۱۶ اکتبر در لندن به شکل رسمی معرفی شود.